Actualitzat 02/12/2015 12:49

Cambra de Barcelona demana als partits "que es mullin" amb la inversió en infraestructures

Demana que es completin el Corredor Mediterrani, els accessos al Port de Barcelona i el Quart Cinturó

BARCELONA, 2 des. (EUROPA PRESS) -

El president de la Cambra de comerç de Barcelona, Miquel Valls, ha demanat als propers governs català i central "que es mullin" i reactivin la inversió en infraestructures a Barcelona i l'àrea metropolitana per no minvar la seva competitivitat.

"És un tema que ha de tornar a l'agenda política i els partits han de dir què en pensen. Ningú n'està parlant, i volem que es mullin i diguin què pensen fer per millorar les infraestructures a Barcelona i l'àrea metropolitana", ha dit Valls aquest dimecres en roda de premsa.

Les prioritats per la Cambra de Barcelona són completar el Corredor Mediterrani, desenvolupar els nous accessos ferroviaris al Port de Barcelona, finalitzar la B-40 --també coneguda com el quart cinturó-- i descongestionar les Rodalies.

Així, ha reclamat que el Ministeri de Foment es comprometi amb un calendari de disponibilitat operativa de l'ample de via internacional en els trams del Corredor Mediterrani compresos entre Castellbisbal, Tarragona i Martorell perquè hi puguin circular trens de fins a 750 metres de longitud i es puguin transportar mercaderies a Europa.

També ha demanat que se superin les dificultats tècniques i administratives que fins ara han impedit iniciar les obres dels accessos ferroviaris del Port de Barcelona per donar servei a la terminal Best del grup xinès Hutchison del Moll Prat.

Quant al quart cinturó, ha sostingut que la finalització de les obres entre Olesa de Montserrat i Viladecavalls han d'ajudar a posar en valor trams en servei com els de Abrera i Terrassa, actualment infrautilitzats perquè la seva funcionalitat és molt limitada, segons Valls, que ha demanat a Foment impulsar la redacció d'un nou estudi informatiu al tram Terrassa-Sabadell.

DESCONGESTIONAR RODALIES

Sobre Rodalies, la Cambra prioritza la construcció d'un túnel urbà a L'Hospitalet de Llobregat, que ha de permetre soterrar la línia de Vilanova i la Geltrú i que ha d'anar acompanyat del nou bescanviador a la Torrassa.

El túnel permetria donar continuïtat a les línies de costa --de Vilanova a Mataró-- i d'interior --de Vilafranca a Granollers--, equilibrant les circulacions dels túnels de Passeig de Gràcia i plaça Catalunya amb l'objectiu d'incrementar les freqüències.

"OFEGANT EL CREIXEMENT"

"Estem ofegant el creixement econòmic de l'àrea metropolitana per la falta d'infraestructures i això pot suposar un greu problema a curt i mitjà termini", segons Valls, que no ha volgut entrar en si la falta d'inversió a Catalunya està vinculada al procés sobiranista.

"És la història interminable", ha dit en referència a la reivindicació històrica d'aquestes infraestructures, el grau de desenvolupament de les quals ha estat escàs ja que ha caigut de l'agenda política, a la seva opinió, per la qual cosa ha demanat una planificació de les obres previsible, raonada i raonable per evitar que les infraestructures importants s'eternitzin.

Amb l'objectiu de revertir aquesta situació, Valls ha demanat que es prioritzin inversions seguint el criteri de cost-benefici i que s'incentivi la cooperació publicoprivada amb un nou model de peatges a Catalunya i Espanya basat en el "qui contamina paga" i en la tarificació com a instrument de gestió del trànsit.

També ha reclamat mecanismes de coordinació entre les diferents administracions, com la creació d'una oficina executiva del Corredor Mediterrani, un comitè de coordinació dels accessos viaris i ferroviaris del Port de Barcelona, una taula de seguiment del quart cinturó i una oficina del pla de Rodalies.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés