Publicat 19/8/2020 12:50:21 +02:00CET

La Cambra de Barcelona demana a Adif executar "sense retards" les inversions a la xarxa ferroviària

Un tren de Renfe (arxiu)
EUROPA PRESS - Archivo

Ho reclama davant les afectacions que provocaran les obres previstes pel gestor estatal

BARCELONA, 19 ago. (EUROPA PRESS) -

La Cambra de Comerç de Barcelona ha demanat a Adif que executi "sense retards" les inversions previstes per aquest any i el que ve a la xarxa ferroviària catalana, tenint en compte les afectacions que tindran en el servei de Rodalies, amb actuacions a les estacions de la Sagrera i Sants.

"Atenent la importància dels serveis que es veuran afectats, és vital que les obres no s'allarguin més enllà dels terminis previstos", ha remarcat la corporació barcelonina en un comunicat aquest dimecres.

Aquestes inversions formen part del pla d'obres que Adif i Adif Alta Velocitat (Adif AV) estan impulsant per al període 2020-2021 a Catalunya, amb una inversió de gairebé 280 milions d'euros.

Amb aquest pla, el gestor d'infraestructures té l'objectiu d'executar millores en infraestructures ferroviàries com el Corredor Mediterrani i la xarxa de Rodalies.

INVERSIONS PENDENTS

La corporació ha reiterat la necessitat que Adif executi "totes les inversions pendents" a la xarxa ferroviària de Rodalies des de 2008, que fa que no s'arribi al 20% del compliment.

Segons la Cambra, la falta d'inversions ha provocat que infraestructures com La Sagrera i el Corredor Mediterrani, "estratègiques per a la mobilitat i el teixit econòmic", acumulin anys de retards.

ACCIONS PER MILLORAR LA XARXA

La Comissió d'Infraestructures, Transports i Mobilitat de la Cambra de Barcelona aposta per una sèrie d'accions necessàries al Corredor Mediterrani, com la connexió ferroviària entre el Port de Barcelona i el de Tarragona, i dels Aeroports de Barcelona, Reus i Girona.

Defensa disposar de l'ample internacional per a mercaderies que connecti ports amb zones logístiques i industrials, i autopistes ferroviàries i serveis multimodales entre els ports i els polígons industrials a menys de 30 minuts del Corredor Mediterrani.

A nivell metropolità, la corporació ha recordat que queden pendents l'execució d'obres com el tram central de la L9 del Metro de Barcelona; la connexió de les línies del Vallès i el Baix de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC); l'ampliació de les andanes de l'estació Arc de Triomf, i la nova línia ferroviària a l'Aeroport de El Prat.

La Cambra de Barcelona també reclama el traspàs a la Generalitat de la xarxa ferroviària considerada d'interès general, com les línies R1, R3, R11, R13, R14, R15 i RT2.