Ho reclama davant les afectacions que provocaran les obres previstes pel gestor estatal
BARCELONA, 19 ago. (EUROPA PRESS) -
La Cambra de Comer de Barcelona ha demanat a Adif que executi "sense retards" les inversions previstes per aquest any i el que ve a la xarxa ferroviria catalana, tenint en compte les afectacions que tindran en el servei de Rodalies, amb actuacions a les estacions de la Sagrera i Sants.
"Atenent la importncia dels serveis que es veuran afectats, és vital que les obres no s'allarguin més enll dels terminis previstos", ha remarcat la corporació barcelonina en un comunicat aquest dimecres.
Aquestes inversions formen part del pla d'obres que Adif i Adif Alta Velocitat (Adif AV) estan impulsant per al període 2020-2021 a Catalunya, amb una inversió de gairebé 280 milions d'euros.
Amb aquest pla, el gestor d'infraestructures té l'objectiu d'executar millores en infraestructures ferroviries com el Corredor Mediterrani i la xarxa de Rodalies.
INVERSIONS PENDENTS
La corporació ha reiterat la necessitat que Adif executi "totes les inversions pendents" a la xarxa ferroviria de Rodalies des de 2008, que fa que no s'arribi al 20% del compliment.
Segons la Cambra, la falta d'inversions ha provocat que infraestructures com La Sagrera i el Corredor Mediterrani, "estratgiques per a la mobilitat i el teixit econmic", acumulin anys de retards.
ACCIONS PER MILLORAR LA XARXA
La Comissió d'Infraestructures, Transports i Mobilitat de la Cambra de Barcelona aposta per una srie d'accions necessries al Corredor Mediterrani, com la connexió ferroviria entre el Port de Barcelona i el de Tarragona, i dels Aeroports de Barcelona, Reus i Girona.
Defensa disposar de l'ample internacional per a mercaderies que connecti ports amb zones logístiques i industrials, i autopistes ferroviries i serveis multimodales entre els ports i els polígons industrials a menys de 30 minuts del Corredor Mediterrani.
A nivell metropolit, la corporació ha recordat que queden pendents l'execució d'obres com el tram central de la L9 del Metro de Barcelona; la connexió de les línies del Valls i el Baix de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC); l'ampliació de les andanes de l'estació Arc de Triomf, i la nova línia ferroviria a l'Aeroport de El Prat.
La Cambra de Barcelona també reclama el trasps a la Generalitat de la xarxa ferroviria considerada d'inters general, com les línies R1, R3, R11, R13, R14, R15 i RT2.