Actualitzat 07/08/2014 13:03

La Cambra de Barcelona defensa que la xarxa viària catalana és "insostenible" sense l'Eurovinyeta

El presidente de la Cámara Miquel Valls
Foto: EUROPA PRESS

Demana incorporar a Catalunya la màxima europea de 'qui contamina i utilitza paga'

BARCELONA, 7 Ago. (EUROPA PRESS)

La Cambra de Comerç de Barcelona ha defensat aquest dijous que la xarxa viària catalana és "insostenible sense una aplicació intel·ligent del pagament per ús" en al·lusió a la implementació de l'Eurovinyeta, el cobrament de peatge als camions que circulen per les autovies que ja han articulat altres grans països europeus.

   "El pagament per ús constitueix un instrument d'utilitat per a l'obtenció de recursos amb els quals assegurar la sostenibilitat d'una xarxa viària en condicions òptimes de conservació i manteniment amb nivells de màxima eficiència del transport", ha assegurat la institució presidida per Miquel Valls en un comunicat.

   Per aquesta raó, ha demanat incorporar a la realitat catalana la màxima europea segons la qual 'qui contamina i utilitza paga', fet que, segons la seva opinió, milloraria l'eficiència global del sistema de transport, evitaria distorsions de la competència en el sector i oferiria incentius per reduir els efectes mediambientals del propi transport.

   Ha lamentat que la realitat és que, en el cas de la xarxa viària catalana, "es posa de manifest la dificultat de l'Estat i de la Generalitat per aplicar de manera coherent la tarifació per ús a les carreteres més enllà de les autopistes de peatge existents".

   Segons la Cambra, el model de tarifació hauria de tenir en compte el tipus de vehicle al qual s'aplicarà el pagament per ús, les vies objecte de pagament i si la tarifació és independent de l'administració competent de la via, l'esquema tarifari (quilomètric, temporal i descomptes), la tecnologia (peatge tancat convencional, sistema per microones o via satèl·lit) i el model de gestió (directa, subcontractació o concessió, per exemple).

MANTENIMENT D'INFRAESTRUCTURES

   Ha asseverat que la política de contenció de la despesa pública no pot "desatendre" per més temps les necessitats de construcció i manteniment d'infraestructures, especialment les viàries i ferroviàries i de l'àrea metropolitana de Barcelona.

   Així, ha reclamat la redacció de tots els nous projectes necessaris per disposar d'ells quan calgui, així com l'impuls de les actuacions, ja sigui per via pressupostària o activant mecanismes de col·laboració público-privada.

   Per a això, la Cambra ha considerat que les administracions han d'incorporar criteris transparents en la priorització d'inversions a partir d'una anàlisi cost-benefici, avançar en el pagament per ús i consensuar una planificació sostenible del finançament extrapressupostari per no condicionar excessivament els comptes d'inversió futura.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés