Publicat 8/2/2019 12:31:23 +01:00CET

La Cambra de Barcelona alerta de la falta de sl logístic a l'rea metropolitana

ZAL
ZAL - Archivo

BARCELONA, 8 febr. (EUROPA PRESS) -

La Cambra de Barcelona ha alertat aquest divendres de l'esgotament de sl logístic a l'rea metropolitana de Barcelona i sobre l'"amenaa" que suposa per acollir nous centres de distribució per a Europa del sud.

Barcelona té "problemes" per donar resposta a les peticions de les grans superfícies d'ús logístic, entre 50.000 i 100.000 metres quadrats, que són el segment de demanda de més valor afegit, segons ha informat la institució comercial aquest divendres en un comunicat.

"A falta de nous desenvolupaments urbanístics, com el que preveu impulsar Aena al voltant de l'Aeroport de Barcelona-El Prat, la dotació de terrenys logístics grans s'ha esgotat a la primera corona metropolitana", ha assenyalat la Cambra barcelonina.

Les grans operacions formalitzades el 2018 i 2019 "accentuen més la baixa disponibilitat del sl logístic a l'rea metropolitana de Barcelona".

La Cambra posa de manifest que, per exemple, els nous projectes a la zona d'activitats logístiques del Port de Barcelona (ZAL Port), com els 61.000 metres quadrats de Lidl i els 96.000 de Decathlon, esgotaran tot el sl disponible a la zona.

Aix deriva a un desplaament dels nous projectes cap a la segona i tercera corona metropolitana, malgrat que incorporar un nou sl al mercat "és laboriós perqu la gestió urbanística a nivell municipal és complexa".

COORDINACIÓ

Per aquest motiu i davant del bon posicionament de Barcelona per atreure magatzems logístics centrals de grans grups de distribució per l'Europa del sud, la Cambra creu que és necessari dotar-se d'una oferta de sl coordinada i organitzada.

Creu que l'oferta ha de permetre oferir solucions globals i projectes clau en un temps raonable, a més de comptar amb una rendibilitat adequada per atreure la inversió estrangera.

La institució cambral creu necessari situar els nous projectes logístics prop de grans centres de consum, amb una mesura raonable i amb la possibilitat de connectar amb els transports alternatius a la carretera.

L'objectiu hauria de ser disposar d'una oferta de sl adequada per donar resposta a la demanda latent o, fins i tot, per ser capa de generar-la, conclou la Cambra.