Calvet troba "ideal" el model de consorci de l'ATM per gestionar una futura vinyeta

Publicat 18/9/2019 16:06:31CET
El conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Damià Calvet, durant la seva compareixença en la Comissió de Territori i Sostenibilitat al Parlament de Barcelona (Espanya), 18 de setembre del 2019.
David Zorrakino - Europa Press

BARCELONA, 18 set. (EUROPA PRESS) -

El conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Damià Calvet, ha sostingut que la Generalitat aposta per una fórmula de consorci per gestionar la futura vinyeta, amb un model semblat al de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM): "És ideal".

Ho ha dit durant la Comissió de Territori i Sostenibilitat del Parlament en el marc d'una sessió informativa sobre les conclusions del grup de treball sobre la gestió i el finançament del sistema de vies d'altes prestacions.

"Com es gestiona l'ATM? És un consorci en el qual hi és tothom, també els operadors, però la gestió és pública", ha detallat el conseller, que ha plantejat poder comptar amb algun existent, com ara Cimalsa, perquè es pugui aplicar com més aviat possible.

Calvet ha assegurat que és insostenible conservar el sistema de vies d'altes prestacions aixecant les barreres dels peatges i que qui es decanta per aixecar barreres primer i després pensar de fer algun contracte, menteix.

"Mantenir una via d'altes prestacions costa entre 50.000 i 60.000 euros per quilòmetre i any", ha reblat el conseller.