Publicado 02/08/2020 10:46

Calvet proposar a Ábalos crear l'Autoritat Aeroporturia de Catalunya

El conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Dami Calvet, durant una entrevista per a Europa Press, a Barcelona, Catalunya (Espanya), a 29 de juliol de 2020.
David Zorrakino - Europa Press

En formarien part Generalitat, Estat, ajuntaments, patronals, cmeres i sindicats

BARCELONA, 2 ago. (EUROPA PRESS) -

El conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Dami Calvet, ha anunciat que proposar al ministre de Transports, José Luis Ábalos, crear una Autoritat Aeroporturia de Catalunya única per gestionar aquestes infraestructures des del territori.

Així ho ha explicat en una entrevista d'Europa Press, ja que veu urgent replantejar el model "centralitzat" actual a través d'aquesta autoritat, que facilitaria l'encaix dels aeroports a Catalunya i augmentaria el seu potencial econmic i social.

Participarien en aquesta autoritat Generalitat, ajuntaments, cambres de comer, patronals i sindicats, així com l'Estat, amb l'objectiu que aquest nou organisme tingui una "visió holística" d'aquestes infraestructures, per aconseguir més implicació de la societat i una major tornada econmica al territori.

Segons Calvet, l'Autoritat Aeroporturia de Catalunya podria subdividir-se en autoritats aeroporturies dels principals aeroports catalans: Barcelona, Girona, Reus (Tarragona), Alguaire (Lleida) i Andorra-La Seu d'Urgell (Lleida).

L'objectiu també és disposar de tots els indicadors d'activitat aeroporturia a Catalunya, així com del seu impacte econmic, incloent els llocs de treball directes i indirectes associats.

"Som molt crítics amb la gestió aeroporturia que fa l'Estat a Catalunya. És antiga i basada en una empresa público-privada que cotitza en Borsa i veu el sistema aeroportuari com un únic sistema centralitzat i que no atén les necessitats del territori", ha dit.

Ha criticat que existeixen diversos organismes que defensen conceptes clau, per de forma fragmentada: "Hi ha qui vetlla pels interessos dels accionistes, les tarifes, la seguretat aria... Per no hi ha qui vetlli pels interessos del territori".

Calvet també veu una oportunitat en el proper Document d'Ordenació i Regulació Aeroporturia (Daura) perqu s'incloguin "inversions essencials" per al sistema aeroportuari catal.

AMPLIACIÓ DEL PRAT

Es refereix a la connexió en alta velocitat per als aeroports de Barcelona, Girona i Reus amb la finalitat de "configurar un veritable front aeroportuari".

"Aix ens ajudaria a repensar i redimensionar el propi Aeroport de Barcelona i les necessitats d'ampliació que pugui tenir", segons el conseller, que ja ha avanat algunes de les seves objeccions.

I és que Calvet est disposat a estudiar les ampliacions en el costat terra referents a l'activitat econmica, per no les del costat aire si impliquen entrar en espais protegits (com el de la Ricarda, que forma part de la Xarxa Natura 2000, per la qual cosa és té el segell de conservació tutelat per la UE): "No estarem a favor. Són espais d'altíssim valor ecolgic".

"Si el Daura inclou les inversions necessries, podrem replantejar les necessitats d'ampliació de l'Aeroport de Barcelona", ha afegit.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés