Publicat 26/10/2021 11:47CET

Calvet (Port de Barcelona) destaca que Busan triï Barcelona per entrar al sud d'Europa

Arxiu - El president del Port de Barcelona, Damià Calvet
David Zorrakino - Europa Press

Assegura que el problema de les cadenes de subministraments globals és conjuntural

BARCELONA, 26 oct. (EUROPA PRESS) -

El president del Port de Barcelona, Damià Calvet, ha destacat la rellevància que el Port de Busan (Corea del Sud) hagi triat la infraestructura barcelonina com a porta d'entrada comercial al sud d'Europa.

Ho ha assegurat aquest dimarts en una roda de premsa telemàtica al costat del president del Port de Busan, Kang Joon Suk, i el secretari general de la Conselleria de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori de la Generalitat, Ricard Font, després de la inauguració del Port Summit Trade Mission Korea 2021.

Els dos ports inauguren aquest dimarts una posició estable del Port de Busan a la zona d'activitats logístiques (ZAL) del port barceloní, que comptarà amb 9.000 metres quadrats ampliables si la demanda coreana així ho requereix, i que començarà a funcionar el 2022.

A més a més, Calvet ha assenyalat que l'acord preveu la possibilitat d'una futura posició estable per a les empreses catalanes al port sud-coreà en cas que hi hagi demanda i ha mostrat esperança que així sigui en el futur.

"Estem molt satisfets per materialitzar l'acord i per haver rebut l'atenció d'un port com el de Busan", ha subratllat Calvet.

L'estratègia del Port de Busan passa per tenir posicions logístiques avançades per a les seves empreses al Port de Rotterdam (Països Baixos) per al nord d'Europa, i al de Barcelona, per al sud del continent.

Font ha assenyalat la importància que el Port de Barcelona "pugui desenvolupar les seves estratègies logístiques" i de connectar-lo amb el corredor mediterrani per carretera i tren per obrir-lo a Europa.

DESEQUILIBRI ENTRE OFERTA I DEMANDA

Preguntat sobre la crisi en les cadenes de subministraments globals, Calvet ha explicat que la pandèmia ha provocat un desequilibri entre oferta i demanda que ha afectat aquestes cadenes.

"Les cadenes s'han allargat i el temps és un cost indirecte", ha assenyalat el directiu, que ha afegit que això també ha provocat un augment del cost dels nolis de les navilieres.

No obstant això, ha apuntat que es tracta d'un problema conjuntural i que s'espera que "el mateix equilibri creixent entre oferta i demanda vagi millorant i que es pugui reduir el cost dels nolis".

Ha dit que "és un tema que sobrepassa la capacitat dels ports i fins i tot dels estats membres de la Unió Europea" i que l'obligació de les infraestructures portuàries és estar a punt per donar servei en qualsevol moment.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés