Publicat 21/09/2021 17:15CET

Calvet (Port de Barcelona) demana més transport públic i integració vertical de la mobilitat

El President del Port de Barcelona i exconseller de Territori, Damià Calvet, i els exconsellers de Territori Felip Puig i Lluís Recoder
IMC

Puig, Recoder i Calvet han destacat la innovació i la descarbonització com els principals reptes de la mobilitat

BARCELONA, 21 set. (EUROPA PRESS) -

El president del Port de Barcelona i exconseller de Territori, Damià Calvet, ha assenyalat aquest dimarts que s'hauria de crear més i millor transport públic --amb més sostenibilitat, visió de gènere, infraestructures i finançament-- i afegir una integració vertical més gran per relacionar el transport públic amb la micromobilitat.

Així ho ha explicat en l'International Mobility Congress amb els també exconsellers de Territori, Felip Puig i Lluís Recoder, que han debatut sobre qüestions com la importància del canvi climàtic en la presa de decisions sobre mobilitat, la implantació de les agendes globals a nivell local o la importància de tenir un lideratge amb valors.

Per Calvet és un requeriment cada vegada més important que els trens, tramvies i autobusos tinguin "més espais progressivament per a les bicicletes o patinets", tot i que també ha instat a crear flotes de vehicles privats més sostenibles i instal·lar un nombre més elevat de punts de recàrrega de vehicles elèctrics.

Els tres exconsellers han coincidit a destacar la innovació, la descarbonització i la digitalització com els principals reptes per al futur de la mobilitat i, en aquest sentit, Puig ha assenyalat que "calen més energies renovables, importades o no, i també una millor administració de la informació i les dades per a una mobilitat més intel·ligent".

ALTERNATIVES SOSTENIBLES

Recorder ha afegit que, per gestionar millor l'emergència climàtica s'hauran de tenir en compte oportunitats com la utilització de l'hidrogen verd i ha recordat que el 25% de les emissions de gasos d'efecte hivernacle són derivats del transport.

Puig ha assenyalat que els sistemes de Rodalies, metro i ferrocarrils haurien de, "no només estar coordinats, sinó anar en la mateixa direcció", i que un bon lideratge local ha de tenir en compte que la participació ciutadana pot ser activa, passiva o electoral.

Calvet ha destacat que, en alguns assumptes de mobilitat, "hi ha interessos generals que passen per davant d'interessos particulars", i que als últims també se'ls ha de donar resposta, i ha afegit que els dirigents han de tenir una visió estratègica amb cert aplom.

"MÉS LIDERATGE QUE MAI"

El president d'Hispasat i exalcalde de Barcelona, Jordi Hereu, durant la seva ponència introductòria en el col·loqui 'Els lideratges en els reptes de mobilitat del 2040' ha reivindicat la sostenibilitat com un punt crucial per a la mobilitat.

També ha explicat que: "Hi haurà més lideratge que mai: ens juguem l'essència de pobles i ciutats. Haurà de ser diferent, més proactiu i d'acord amb la realitat, que no s'atura".

També ha recordat que s'ha d'impulsar la innovació que genera la mateixa societat i el servei dels béns comuns i ha sostingut que hi haurà més i millor lideratge plural, "fonamental per preservar que la mobilitat és l'expressió d'un model de valors i d'un model polític".

Contador

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés