Actualitzat 15/07/2021 14:12 CET

Calvet (Port de Barcelona) creu que el corredor mediterrani "no ha complert amb les expectatives"

El president del Port de Barcelona, Damià Calvet, en una sessió telemàtica
CAMINS - FGC

El juliol del 2022 es preveu acabar el projecte per començar les obres als accessos viaris i ferroviaris del Port

BARCELONA, 15 (EUROPA PRESS)

El president del Port de Barcelona, Damià Calvet, ha considerat aquest dijous que el corredor mediterrani "no ha complert amb les expectatives" i té molts dèficits d'eficiència, mobilitat sostenible, nivell de mercaderies i costos d'operació, 10 anys després de la seva presentació formal.

En la trobada telemàtica 'Objectiu Europa. Compromesos els valors i propòsits de l'Any Europeu del Ferrocarril' organitzada pel Col·legi de l'Enginyeria de Camins i FGC, també ha dit que hi ha projectes avançats del corredor que poden potenciar l'economia del territori.

"Cal millorar els frens a la utilització i els temes operatius, perquè anem molt endarrerits i les solucions no poden arribar d'aquí a molts anys", ha afegit.

Calvet ha destacat que el Port de Barcelona forma part del seu impuls de millora, en què es troben projectes com la línia Barcelona-Madrid, amb apartadors per a trens de 750 metres, i la Reus-Saragossa.

PROJECTE ACABAT EL JULIOL DEL 2022

No obstant això, el més important per Calvet és "disposar d'un protocol que permeti els accessos viaris i ferroviaris i també la terminal ferroviària", per a això es destinaran 400 milions d'euros i 200 milions, respectivament.

"Treballem en l'elaboració dels estudis previs i la redacció del projecte bàsic per fer realitat els accessos viaris i ferroviaris al Port", ha explicat.

Després del treball conjunt entre Adif, el Port i la Generalitat, s'espera tenir el projecte acabat el juliol del 2022 --moment en què es començaria a executar--, tenint en compte els "llargs períodes entre plantejament i realitat que es donen en aquest tipus de projectes estructurals".

Els plans estaran finançats pels fons de l'Estat, pel Port de Barcelona i també pels fons europeus "perquè l'economia avanci amb solidesa estructural i sostenibilitat".

"Tenim el full de ruta molt ben definit. Disposem de fons propis i disposarem de fons europeus. Per tant, el que es va planificar fa molts anys serà una realitat en benefici per a l'economia del país que, al final, és prosperitat i benestar social", ha afegit.

LIBERALITZACIÓ DE L'ALTA VELOCITAT

Calvet també ha destacat la valentia d'Adif a l'hora de liberalitzar l'alta velocitat i ha demanat que les companyies més recents arribin fins a la ciutat de Lleida.

Durant la sessió, la presidenta de FGC, Marta Subirà, ha dit que el ferrocarril ha de ser un vector de canvi però també un impuls dels grans reptes que existeixen per a la societat.

Subirà ha afegit que actualment s'està portant al límit la capacitat de les infraestructures i que el ferrocarril és essencial a l'hora de crear una societat descarbonitzada, i ha posat èmfasi en el paper de la transformació digital per a l'evolució de la companyia.

El degà del Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de Catalunya, Oriol Altisench, ha assenyalat en la trobada digital que crear millors models de ferrocarrils és "imprescindible" per transformar i convertir en més competitiu el model de mobilitat de Barcelona i de Catalunya.

Contador

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés