Publicat 22/1/2019 15:50:44 +01:00CET

Calvet aprovar els 15 minuts de precontractació si no cessen les protestes i no es garanteix el MWC

La Portaveu, I.Artadi, I El Conseller De Territori I Sostenibilitat, D.Calvet
EUROPA PRESS

Acusa l'Estat de "dimitir histricament" de les seves responsabilitats en aquest mbit

BARCELONA, 22 gen. (EUROPA PRESS) -

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Dami Calvet, ha anunciat aquest dimarts que aprovaran el decret llei que recull un període mínim de 15 minuts de precontractació d'un servei VTC si no cessen les protestes de tots els sectors implicats i no es garanteix que el Mobile World Congress (MWC) se celebri amb "normalitat".

"Si no podem treballar sense concentracions al carrer i no es garanteix que el MWC es desenvolupar amb normalitat, el Govern tirar endavant el decret llei com ho té previst, amb els 15 minuts de precontractació", ha subratllat en roda de premsa després del Consell Executiu.

A l'espera de les reunions previstes la tarda d'aquest dimarts amb el sector del taxi, l'AMB i amb les VTC, Calvet ha apellat a un dileg "sense pressió al carrer, xantatges ni violncia" per aconseguir el millor marc possible de mobilitat, malgrat admetre que les posicions estan molt allunyades.

Així, ha recordat que mentre el sector del taxi aposta per períodes de precontractació "molt llarg, de fins a 12 hores", els VTC no volen un període mínim i l'rea Metropolitana de Barcelona (AMB) d'una hora aproximadament.

Per a Calvet, la proposta del Govern de 15 minuts de precontractació té "fora jurídica i és proporcional", per estan disposats a escoltar els plantejaments que facin les parts sempre que siguin jurídicament slides i econmicament proporcionals.

Per aquest motiu, ha apellat a buscar el consens, després d'allegar que només modificaran el contingut del decret llei si hi ha acord entre tots els implicats.

LLEI INTEGRAL

A més del decret llei, Calvet ha anunciat que impulsar a mitj termini una llei integral de regulació d'aquest tipus de transport, que aprofundir en aspectes com els horaris laborals; la formació dels conductors, i la prestació i la transparncia en el servei, entre d'altres.

"No és una llei immediata, passar per un període de debat no inferior a any i mig o dos anys", ha assegurat el conseller, que també aposta per acompanyar la llei d'un pla de digitalització del sector i un programa d'inspeccions.

També ha acusat l'Estat d'haver "dimitit histricament" de les seves responsabilitats en l'mbit de la regulació d'aquest tipus de transport, i ha carregat contra els partits que bloquegen la tramitació com a projecte de llei del decret del Govern espanyol que habilita a les comunitats i als ens locals regular les condicions del sector.

Malgrat tot, ha avanat que els partits que donen suport al Govern, JxCat i ERC, esmenaran el seu contingut per blindar les competncies de la Generalitat, entre d'altres aspectes del redactat.