Publicat 30/1/2019 19:03:38 +01:00CET

Calvet admet "anuncis optimistes" sobre la T-Mobilitat i responsabilitza SocMobilitat

El conseller Calvet, abans de comparixer al Parlament sobre la T-Mobilitat
EUROPA PRESS

Han iniciat els trmits perqu l'adjudicatria compensi l'ATM pels retards

BARCELONA, 30 gen. (EUROPA PRESS) -

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Dami Calvet, ha reconegut aquest dimecres que han pecat d'anuncis optimistes per a l'arribada de la T-Mobilitat, encara que ha responsabilitzat SocMobilitat de l'incompliment dels terminis: "Atribum els retards a les dificultats de l'empresa".

"El projecte no el duu a terme la prpia ATM, ho fan empreses privades contractades per l'ATM", ha afirmat Calvet en comissió parlamentria sobre la T-Mobilitat, i ha detallat que la majoria dels subprojectes necessiten el canvi tecnolgic del taquillatge, la qual cosa comporta un retard en tot el projecte.

A més, ha insistit que la T-Mobilitat és un salt cap endavant en la millora del transport públic "que no es pot reduir al canvi tecnolgic del taquillatge", i ha afegit que no escatimaran en qualitat per avanar els terminis.

Ha explicat que han iniciat els trmits perqu la concessionria SocMobilitat, l'encarregada d'implementar i gestionar la T-Mobilitat, compensi l'ATM pels retards: "L'ATM va enviar a SocMobilitat 36 avisos de retard i es van obrir set expedients de sanció, dos d'ells fermes".

Calvet va afirmar a l'octubre que la T-Mobilitat no entraria en funcionament fins al 2021 per evitar que es posés en risc la qualitat i que la prova pilot es faria aquell mateix any.

"NO ÉS CAP DESASTRE"

En respondre a les intervencions dels grups parlamentaris, Calvet ha insistit que la gestió de la T-Mobilitat no ha estat cap desastre, i ha recordat que tenen el compromís de complir amb els terminis: "Les dates que hem anat marcant durant aquesta legislatura entenem que es podran complir".

Calvet ha afirmat que "hi ha una confusió essencial respecte al que ha estat el desenvolupament del projecte i als eventuals retards" perqu, ha defensat, qui no ha pogut assolir els objectius en el temps previst han estat les empreses.

"L'administració impulsa per l'administració adjudica", ha precisat el conseller, que no ha considerat que sigui necessari fer una altra licitació perqu el treball s'ha fet sobre la base del contracte i la legalitat, en les seves paraules.

740 PUPITRES FABRICATS

Sobre el canvi tecnolgic del taquillatge, Calvet ha explicat que durant "un període extens" la validació sense contacte conviur amb la magntica, cosa que implicar la substitució d'equips per tenir la doble funcionalitat.

Aquest any comenar la substitució pels equips nous en els autobusos, segons Calvet, que ha explicat que ara per ara hi ha 740 pupitres fabricats dels 3.400 que es necessiten, i que s'estan fabricant a un ritme de 50 per setmana.

Quan ha estat preguntat per l'autocrítica, Calvet ha assegurat que l'han fet tant des de la Conselleria com des de l'ATM: "Hem assumit que aquest és un projecte que ha patit uns retards i no volem que els torni a patir".

el més llegit

  1. 1

    Els treballadors autoconfinados en una residència de Lleida tornen a la seva casa

  2. 2

    Un centenar de voluntaris de L'Hospitalet (Barcelona) ajuden persones vulnerables

  3. 3

    Girona preveu una ampliació d'UCI per atendre a pacients crícitcos

  4. 4

    ERC crea un grup de treball per a la "reconstrucció del país" després de la pandèmia

  5. 5

    Moren tres persones en un accident amb dos camions i un cotxe a Cornellà