David Zorrakino - Europa Press
BARCELONA, 23 ago. (EUROPA PRESS) -
La divisió Hotels & Tourism de CaixaBank ha concedit al sector hoteler i d'allotjaments turístics a Espanya més de 2.500 milions d'euros en finançament el primer semestre de l'any, informa aquest diumenge en un comunicat.
Va formalitzar més de 2.300 operacions de crèdit vinculades a empreses d'allotjament turístic (un 1,2% més que el mateix període de l'any anterior) i la major part del finançament es va concentrar a Balears, Canàries, Madrid, Catalunya i Andalusia.
Aquests recursos van ser sobretot per renovar i actualitzar establiments; adquirir actius hotelers; innovació i sostenibilitat, i cobrir necessitats de circulant i operativa de les companyies.
La cartera de crèdit gestionada per Hotels & Tourism supera els 10.500 milions d'euros, i aquesta divisió presta servei a més de 13.800 clients de l'àmbit de l'allotjament turístic.
Un equip de més de 40 professionals se centra en el sector hoteler, i s'hi afegeix una xarxa d'uns 2.300 experts en assessorament empresarial a més de 200 centres i oficines especialitzades per a empreses i pimes.
EL PES DEL SECTOR
De 2020 a 2025, l'entitat va canalitzar uns 19.000 milions cap al sector turístic, acompanyant tant projectes d'expansió com plans de modernització i millora de la competitivitat.
Caixabank ha destacat que l'evolució del finançament reflecteix el pes que el turisme manté dins de l'activitat empresarial espanyola, i també el "compromís" de l'entitat amb el desenvolupament del sector.