Publicat 14/2/2019 13:26:11CET

CaixaBank utilitzar el reconeixement facial per treure diners en els caixers de les seves oficines

CaixaBank utilitzar el reconeixement facial per treure diners en els caixers de
EUROPA PRESS

Preveu finalitzar la implementació d'aquest nou servei a finals d'any

BARCELONA, 14 febr. (EUROPA PRESS) -

CaixaBank ha comenat a implementar el reconeixement facial per treure diners en els seus caixers sense haver d'introduir el codi de seguretat pin, servei que est ja disponible en quatre de les seves botigues 'store' del centre de la ciutat de Barcelona.

En roda de premsa aquest dijous, el director executiu d'Experiencia Global de Cliente, Jordi Nicolau, i el director general de Negocios Digitals, Benjamí Puigdevall, han presentat aquest nou servei de l'entitat financera, i han reivindicat que és el primer banc del món que l'ofereix.

L'entitat preveu dur a terme progressivament l'expansió del reconeixement facial en les seves oficines 'store' --actualment compta amb unes 300-- a partir del segon semestre del 2019 i acabar-la a finals d'aquest any, a més d'incorporar aquesta tecnologia a les diferents botigues d'aquest tipus que vagin obrint, que segons el seu pla Estratgic 2019-2021 s'augmentaran en 600.

Aquest sistema de verificació reconeixer els clients de CaixaBank a través de la imatge captada per la cmera de la terminal i ho far amb la validació de 16.000 punts de la imatge del rostre de l'usuari: "Té la mxima seguretat", ha assegurat Nicolau i ha remarcat la robustesa d'aquesta tecnologia.

Per gaudir d'aquest servei, els clients de CaixaBank hauran de donar-se d'alta prviament a les oficines de l'entitat, encara que també es podr seguir retirant diners amb el codi de seguretat pin.

CaixaBank ha desenvolupat aquest sistema de verificació en collaboració dels seus socis tecnolgics Fujitsu i l'espanyola FacePhi: "S'ha creat aquí i s'ha creat amb 'partners' amb els quals estem acostumats a treballar", ha explicat Nicolau.

PER ALS CLIENTS

Nicolau ha defensat aquest servei de reconeixement facial com la resposta a les demandes dels seus clients, que aposten per una tecnologia més propera, segura i rpida: "Davant d'aquesta petició ens hem posat a treballar".

Per la seva banda, Puigdevall ha sostingut que es tracta d'un pas més" de CaixaBank i ha reivindicat el lideratge de l'entitat financera en la implementació de les tecnologies digitals en el seu funcionament.

En aquest sentit, el conseller delegat de CaixaBank, Gonzalo Gortázar, ha sostingut que aquest lideratge tecnolgic els "ajuda a donar el millor servei" als seus clients i d'una manera més propera i especialitzada, ha detallat l'entitat en un comunicat.