Publicat 24/02/2016 12:12CET

CaixaBank presenta internacionalment el seu banc per al mòbil davant de 200 persones

José Luis Larríu, Ana Díez Fontana, José Antonio Sarría y Carlos Fernández.
EP/CAIXABANK

L'HOSPITALET DE LLOBREGAT (BARCELONA), 24 febr. (EUROPA PRESS) -

CaixaBank ha reunit unes 200 persones aquest dimecres al Mobile World Congress (MWC) per presentar internacionalment el seu nou banc només mòbil, imaginBank, que va posar en marxa a mitjan gener, que va dirigit especialment als joves i amb el qual vol atreure 500.000 clients abans que acabi 2017.

En aquestes primeres setmanes, la nova entitat pensada per funcionar a través d'una app i les xarxes socials està captant clients "en línia amb allò previst", segons han explicat a Europa Press fonts de CaixaBank, que han afegit que es tracta d'un projecte a llarg termini.

El director general de e-la Caixa, Benjamí Puigdevall, ha destacat a l'esdeveniment de presentació la innovació del qual és el primer banc només mòbil a Espanya, sense comissions --el mateix client gestiona les seves finances de manera autònoma-- i que permet resoldre dubtes per xat.

CaixaBank té actualment amb uns 2,9 milions de clients d'entre 18 i 35 anys --coneguts com a generació 'millennial'--, fet que suposa una quota de mercat del 30% en aquest segment d'edat a Espanya, i abans d'aquest llançament l'entitat ja liderava la banca mòbil al país, amb 2,7 milions d'usuaris operatius al mes.

Els serveis d'imaginBank inclouen compte corrent, targeta, préstecs al consum immediats de fins a 15.000 euros, eines de gestió de les finances personals --per controlar ingressos i despeses--, i pagaments a través del mòbil, així com persona a persona --simplement indicant el seu número de mòbil o adreça de correu electrònic---.

També permet als clients d'imaginBank enviar diners des del mòbil a un caixer de CaixaBank --amb una xarxa de 9.600 terminals poden utilitzar de manera gratuïta-- per recollir-lo sense necessitat de portar una targeta.

TENDÈNCIES

L'esdeveniment de CaixaBank ha inclòs la presentació de l'informe 2015 de Forrester Research que ha situat CaixaBank com a millor entitat del món en banca mòbil, i que apunta a un gran potencial de creixement de les finances a través del mòbil, ja que actualment només un 25% dels europeus utilitza aquest servei.

Les principals reticències dels qui no volen tenir el banc en el mòbil és que no els agrada tenir les finances en el seu dispositiu (33%), que no creuen que sigui segur (32%) i que no confien en la banca mòbil (30%), segons les dades de Forrester.

Per lluitar contra això, les entitats financeres de tot el món posen l'èmfasi en la seguretat que proporcionen a les transaccions a través del mòbil i en la facilitat d'autogestió de les finances personals que permet el mòbil a través de sistemes senzills, visuals i de maneig intuïtiu.

També incideixen en la comoditat i facilitat de fer pagaments des del mòbil, especialment els d'un baix import, com petites compres o per ús de transport públic.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés