Actualitzat 29/12/2021 13:27

CaixaBank paga 571 milions a Mapfre per la ruptura de l'acord de bancassegurances

Archivo - Arxiu - El president de Mapfre, Antonio Huertas, i el president de CaixaBank, José Ignacio Goirigolzarri
APIE - Archivo

MADRID, 29 des. (EUROPA PRESS) -

CaixaBank i Mapfre han acordat que el banc pagui a l'asseguradora 570,8 milions d'euros per la ruptura de l'acord de bancassegurances que mantenia Mapfre amb Bankia, segons han informat totes dues companyies a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

Les parts han arribat a un acord pel qual CaixaBank comprarà a Mapfre el 51% de la societat Bankia Vida per 323,7 milions d'euros, un import equivalent al 110% del valor de mercat del negoci de vida que ha determinat un expert independent designat per totes dues parts.

A més a més, CaixaBank ha pagat a Mapfre 247,1 milions d'euros d'indemnització per l'extinció del contracte d'agència per distribuir assegurances de no vida, un import que equival al 110% del valor de la nova producció (exclosa la cartera actual) del negoci de no vida determinat per l'expert.

En qualsevol cas, les dues entitats han acordat sotmetre a arbitratge el dret de Mapfre a percebre un 10% addicional dels valors dels negocis de vida i no vida, i també l'obligació de CaixaBank d'abonar aquesta quantitat.

Aquesta indemnització addicional que se sotmetrà a procediment d'arbitratge té un valor de fins a 52 milions d'euros, per la qual cosa la quantitat final que rebria Mapfre es podria elevar fins als 623 milions d'euros.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2023 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés