L'objectiu és "millorar l'experincia de clients i empleats i elevar la productivitat"
BARCELONA, 14 ago. (EUROPA PRESS) -
CaixaBank ha engegat una segona fase en el desenvolupament i desplegament de la Intelligncia Artificial (IA) generativa, per escalar casos d'ús i implementar-los en tot el grup, informa aquest dimecres en un comunicat.
L'objectiu d'aquest projecte "és millorar l'experincia de clients i empleats i elevar la productivitat i l'eficincia, ja que els professionals de l'entitat podran dedicar més temps a treballs de major valor afegit".
El Projecte GalxIA, com es diu aquesta nova fase, dona continutat a GenIAl, que el grup CaixaBank ha dut a terme durant un any per analitzar el potencial d'aquesta nova tecnologia i desenvolupar casos d'ús en els quals la IA pogués contribuir a impulsar la innovació digital i la millora de processos en totes les línies d'activitat de l'entitat.
Al mateix temps, ha perms identificar la rellevncia d'un govern centralitzat de les iniciatives, "davant la contínua evolució de la tecnologia i l'impacte generalitzat que considera que tindr en els processos de negoci els prxims anys".
Els primers cinc casos d'ús amb IA generativa, que CaixaBank qualifica de "xit", en els quals s'ha treballat i que s'escalaran estan relacionats amb l'assistent cognitiu per a empleats del grup, millorant les recerques i les respostes molt més directes i en un llenguatge més natural, la qual cosa permet estalviar temps de lectura i millorar l'eficincia.
També s'ha incidit en les converses en el Mur entre empleats i clients, "que ha perms millorar la qualitat i elevar el nombre de missatges resposts diriament pels gestors", i en la generació de codi, on s'han agilitat temps de programació, documentació i proves.
RELACIÓ AMB EL CLIENT
També s'ha treballat amb l'assistent del Contact Center, permetent a l'agent explicar "amb més i millor informació del client coneixent en tot moment el context de la conversa" i ajudar en tasques més concretes, per exemple, el bloqueig de targetes.
En cinqu lloc, s'ha millorat la gestió de reclamacions del Servei d'Atenció al Client (SAC), per identificar i classificar casos, i ajudar en la gestió operativa dels mateixos als equips especialitzats.
De forma addicional, en el marc d'aquesta segona fase en el desenvolupament i desplegament de la IA generativa en CaixaBank, es van a analitzar i desenvolupar nous casos d'ús.