MADRID, 4 jul. (EUROPA PRESS) -
Fundació La Caixa, CaixaBank, El Corte Inglés, Telefónica, Mercadona i Inditex, són les companyies que tenen la millor reputació i responsabilitat social empresarial (RSE) a Espanya, segons l'estudi Advice d'xit empresarial.
Segons l'anlisi, les companyies tenen forts vincles emocionals i racionals amb els espanyols, més enll dels productes i serveis que ofereixen. Després de les empreses esmentades, empreses com Meliá, Mapfre, Cellnex, Pascual o Iberdrola han estat algunes de les companyies amb millor reputació al 2021.
Entre d'altres punts forts, destaca la proximitat que han generat aquestes empreses amb els seus clients a través de notícies als mitjans de comunicació, campanyes de publicitat i altres activitats de mrqueting a internet i les xarxes socials.
Aquest any, a més, la pandmia i la crisi econmica han condicionat la consideració dels enquestats sobre la reputació i la responsabilitat social empresarial. Així, l'estudi assenyala que el 83% de pimes, autnoms i líders d'opinió enquestats creuen que les actuacions socials i d'activació econmica atorguen reputació a les empreses.
Així mateix, l'anlisi mostra que com més responsabilitat social empresarial, es genera més reputació corporativa a població general i líders d'opinió. En aquest aspecte, per al 89% dels enquestats la responsabilitat social al 2021 s'ha de concretar en l'obra social i la contribució a la recuperació econmica d'Espanya.
El soci director d'Advice Strategic Consultants, Jorge Díaz Cardiel, ha explicat que la reputació al 2021 no es considera un intangible, sinó el fruit i la conseqüncia de l'ajuda real a la societat i la contribució econmica a la recuperació.
"Com més han apostat, invertit o fet les entitats i empreses espanyoles per ajudar la societat (...) més es percep que contribueixen a la recuperació econmica d'Espanya i més reputació corporativa reben o se'ls atorga a aquestes empreses", afegeix Díaz Cardiel.