Publicat 28/07/2025 13:56

CaixaBank concedeix més de 9.700 milions d'hipoteques fins al juny, un 46% més

Archivo - Vistes de Barcelona
David Zorrakino - Europa Press - Archivo

BARCELONA 28 jul. (EUROPA PRESS) -

CaixaBank ha explicat que durant el primer semestre de l'any va concedir més de 9.700 milions d'euros en hipoteques per a habitatge, un 46% més que en el mateix període de l'any passat, xifra que li permet arribar al 27% del total de la nova producció, en un comunicat aquest dilluns.

Del total de préstecs hipotecaris aprovats entre gener i juny, el 93% van ser a tipus fix, una tendència que s'ha mantingut en els últims mesos malgrat la baixada dels tipus.

L'entitat ha assenyalat que les hipoteques a tipus fix són una "prioritat comercial" i que aquests crèdits ja són el 49% de la seva cartera hipotecària.

El pla estratègic de l'entitat entre 2025 i 2027 té l'objectiu de "continuar liderant el mercat hipotecari en els pròxims anys, mantenint el nivell de quota per sobre del 25%".

El banc ha recordat que al juny va crear el portal 'Facilitea Casa', que permet a les immobiliàries poder publicar i gestionar les propietats que tenen a la venda o lloguer i que ofereix finançament i assessorament hipotecari per comprar els immobles publicats en el portal.

Contador