Publicat 13/06/2021 17:19

CaixaBank alerta que els ciberdelinqüents estan aprofitant la fusió per "atacar els clients"

MADRID, 13 juny (EUROPA PRESS) -

CaixaBank ha alertat els seus clients que des que van anunciar la fusió amb Bankia "els criminals han comenat a fer servir aquest argument per provar d'enganyar els seus clients" i ha recomanat "actuar amb la mxima cautela".

En una comunicació que han enviat als seus clients, l'entitat també ha assenyalat que des que va comenar la pandmia de la covid-19 "s'han intensificat els atacs amb temtiques relacionades amb el coronavirus", mentre que els períodes anuals de declaració de la renda també solen suposar una "excusa perfecta" per a l'engany.

CaixaBank ha alertat d'alguns dels mtodes que fan servir aquests ciberdelinqüents, com són els correus de 'phising', els missatges de 'smishing' i les trucades de 'vishing'.

Sobre el primer d'aquests mtodes, els correus de 'phising', el banc explica que és una manera en qu els ciberdelinqüents solen suplantar la identitat de la seva entitat financera amb l'objectiu que els clients confin en els correus electrnics fraudulents.

"Poden persuadir a la víctima perqu cliqui en un enlla maliciós que infecti el seu equip, generalment obrint una pgina falsa que imita a la del seu banc i intercepten posteriorment el seu usuari i contrasenya d'accés a la banca digital", assenyala CaixaBank.

Pel que fa als missatges de 'smishing' es tracta d'una estafa que utilitza els missatges de SMS o de missatgeria instantnia com WhatsApp per enganyar els clients i aconseguir les seves claus d'accés a la banca digital, la infecció dels seus dispositius, o per animar-los al fet que truquin algun número de telfon de tarificació addicional, entre d'altres.

Per aconseguir-ho, igual que amb els atacs de 'phishing', els estafadors poden suplantar la identitat del banc per fer creure als clients que, per exemple, han rebut una reclamació urgent de pagament, alerta CaixaBank.

Finalment, en les trucades de 'vishing', els ciberdelinqüents poden trucar per telfon als clients fent-se passar per gestors de l'entitat per parlar, entre d'altres temes, d'un producte o d'un problema amb el seu compte.

"Sempre tractant de generar un clima de confiana, urgeixen la víctima perqu els faciliti informació confidencial per poder realitzar operacions fraudulentes en el seu nom", alerta el banc.

QU FER PER PROTEGIR-SE?

Per protegir-se contra aquests atacs, l'entitat dona diversos consells, com cercar la coherncia en el missatge, preguntant-se si té sentit que el banc, una persona o una empresa envi aquest missatge. També assenyala que es desconfi de regals inesperats o peticions urgents, "especialment quan l'argument és de rigorosa actualitat".

Altres recomanacions són analitzar l'adrea del remitent en el cas d'un correu electrnic, no refiar-se del nom que apareix en el missatge i evitar fer clic en enllaos sempre que sigui possible. Per comprovar quin és el contigut d'aquests 'links', el banc recomana previsualizar l'adrea web passant el cursor per sobre o teclejant l'adrea web al navegador.

Recorda, així mateix, que ni Caixabank ni cap altra empresa o institució legítima demanar als seus clients que revelin les claus d'accés a la seva banca digital o servei en línia. "Mai no s'han de compartir les contrasenyes amb ningú", assenyala.

Finalment, si es tenen sospites, aconsella contactar amb el remitent per un altre canal, per exemple per telfon, per confirmar-la.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés