Actualitzat 03/07/2018 17:48

La Caixa lliura 77 beques per cursar doctorats en universitats i centres de referència

Entrega de beques de La Caixa
OBRA SOCIAL LA CAIXA

BARCELONA 3 jul. (EUROPA PRESS) -

L'Obra Social La Caixa ha lliurat 77 beques per cursar doctorats a universitats i centres d'investigació de referència a Espanya, de les quals 30 són per estudiar Catalunya, ha informat l'entitat aquest dimarts en un comunicat.

La secretària d'Estat d'Universitats, Investigació, Desenvolupament i Innovació, Ángeles Heras, i la directora general adjunta de la Fundació Bancària La Caixa, Elisa Durán, han lliurat aquest dimarts els diplomes acreditatius de la seva beca als 77 candidats seleccionats en la primera convocatòria del programa 'INPhINIT' i la cinquena del programa de doctorat en universitats i centres d'investigació a Espanya.

"Aquestes beques s'inscriuen en la formació d'excel·lència, una de les apostes estratègiques a llarg termini de la Fundació Bancària La Caixa, al costat de la investigació. Estem convençuts que sense l'una ni l'altra no hi ha cap possibilitat de progrés social sostenible", ressaltat Durán.

Ha destacat els becaris que "els autèntics premiats no sou vosaltres, sinó la societat que rebrà el resultat del vostre talent".

20 BEQUES PER A INVESTIGADORS

L'Obra Social La Caixa convoca anualment 20 beques per a investigadors espanyols de totes les disciplines que vulguin realitzar un doctorat en una universitat o un centre d'investigació a Espanya.

Els becaris d'aquesta convocatòria 2017 han estat seleccionats entre 845 candidats, i són 11 homes i nou dones de 12 províncies diferents, amb una edat mitjana de 25,4 anys, que realitzaran els seus doctorats en 17 universitats i centres d'investigació.

GRANADA I BARCELONA

Les universitats que rebran més estudiants són la Universitat de Granada, la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i la Universitat Pompeu Fabra (UPF).

Les disciplines més representades entre els becaris són la biologia molecular i la bioquímica, seguides de la biotecnologia, la física i la història i teoria de l'art.

Aquestes beques tenen una durada màxima de tres anys i la seva dotació econòmica és de 115.500 euros; a més, ofereixen, entre altres beneficis, un programa de formació presencial en habilitats transversals durant el transcurs de la beca.

Contingut patrocinat