MADRID, 6 nov. (EUROPA PRESS) -
La Caixa és l'entitat més ben valorada per la seva Responsabilitat Social Corporativa (RSC) i se situa al primer lloc de les empreses amb més reconeixement per la seva aportació social, segons els resultats de la XIV edició de l'estudi KAR elaborat per Ipsos.
L'estudi analitza la situació econòmica i les polítiques d'RSC de les principals companyies d'Espanya, segons l'opinió de periodistes, entitats del tercer sector, polítics, líders empresarials, analistes financers i acadèmics.
En el cas dels periodistes, el 41% valora positivament la tasca de Responsabilitat Social Corporativa feta per La Caixa i la situa al primer lloc de les empreses amb més reconeixement per la seva aportació social, un resultat que s'ha anat consolidant des de l'any 2010, tal com recorda Ipsos. A continuació, hi apareixen empreses com Santander, Telefónica/Movistar i Coca-Cola.
En una anàlisi feta per sectors, el sector financer és el que té una presència més gran en el rànquing dels periodistes, el qual situa al podi empreses com La Caixa (41%) i Banc Santander (24%), secundat pel sector de les TIC, amb Telefònica/Movistar (24%) i Microsoft (21%); després Alimentació/Begudes, amb Coca-Cola (23%) i Danone (19%); Assegurances, amb empreses com Mapfre (20%) i Mutua Madrileña (20%), i el sector energètic, representat per Repsol (20%) i Iberdrola (19%).
Tot i que els periodistes valoren de manera positiva l'augment de la consciència responsable de les empreses i la millora de la seva actuació en aquesta matèria, el 81% dels enquestats pensa que les empreses encara no presten prou atenció a les iniciatives d'RSC, xifra que s'ha mantingut estable al llarg del temps malgrat l'esforç de les companyies per millorar l'aportació social.
Així mateix, el 84% considera que hauria d'estar regulat per una legislació que ajudi les empreses a impulsar el seu compromís amb la RSC i el 78% demana que es tradueixi en fets concrets.