Actualitzat 07/03/2019 12:27

Cabify torna a Barcelona com a operador de VTC i sortejant els 15 minuts d'antelació


David Zorrakino - Europa Press - Archivo

Modifica el seu negoci per esquivar les "restriccions" del Govern i manté preus malgrat el major cost del servei

BARCELONA/MADRID, 7 Mar. (EUROPA PRESS) -

Cabify torna a operar en Barcelona aquest dijous després d'adaptar el seu servei de vehicle de lloguer amb conductor (VTC) per poder seguir prestant-ho d'igual malgrat les "restriccions" imposades pel Govern i esquivant la principal d'elles, l'obligació que es demani un d'aquests cotxes amb quinze minuts d'antelació.

Així, en primer lloc, la plataforma passarà a operar de forma directa vehicles de lloguer amb conductor (VTC) a Barcelona, en comptes de ser un intermediari de reserva d'aquest tipus de serveis, com fins ara i com ho seguirà sent en la resta de ciutats on opera, a Madrid, Màlaga, Sevilla, Alacant, València i Múrcia.

A més, la companyia ha trobat una via legal per sortejar els quinze minuts d'antelació. El client només haurà d'esperar aquest temps quan es doni d'alta en el servei i per al primer viatge, i no en els successius, atès que es considera que ja no haurà de contractar-los, sinó demanar-los.

"Una vegada que l'usuari accepti les condicions de contractació i transcorri el període d'antelació estipulat per la normativa, el viatger de Cabify haurà contractat un servei de transport del que pot fer ús sense necessitat d'anar contractant cada viatge", van indicar sobre este tema a Europa Press en fonts de la companyia.

Cabify sorteja així legalment la principal mesura establerta en el Decret aprovat pel Govern per regular els VTC i diferenciar aquest transport urbà del taxi. La modificació es va aprovar en plena batalla oberta entre aquests dos sectors, amb els taxistes secundant aturades i concentracions.

D'aquesta forma, després de cercar el corresponent buit legal a la norma de la Generalitat, Cabify torna a operar a la capital catalana un mes després que l'1 de febrer aquesta empresa i Uber deixessin de donar servei en resposta a la nova norma.

Cabify reinicia el seu servei amb una flota inicial de 300 vehicles, que operarà directament, i no només mitjançarà, i que preveu anar incrementant.

Malgrat el major cost que assegura li suposa convertir-se en operador de VTC, la companyia assegura que mantindrà el mateix preu del servei que prestava a Barcelona.

En concret, cobrarà un preu base de 5,50 euros, als quals se sumen 1,27 euros per quilòmetre i altres 0,26 euros per minut, segons van detallar a Europa Press en fonts de la signatura.

"LA LEGALITAT ENS EMPARA"

Les mesures preses per Cabify per poder tornar a Barcelona poden plantejar un precedent davant les regulacions del sector dels VTC aprovades o que ultimen altres regions, com a Balears, València i Balears, i que també contemplen terminis d'antelació.

De moment, en un comunicat, Cabify assegura tornar a Barcelona, malgrat "no estar conforme" amb les noves regles de joc, però amb la finalitat de "rescatar el sector i els seus "milers" de llocs de treball i d'oferir un "servei de qualitat als usuaris".

Així mateix, torna pel seu "convenciment" que el canvi de norma serà "transitori", donada la seva confiança en què els tribunals anul·lin la regulació aprovada pel Govern. En cas contrari, Cabify tornaria a "veure's forçada a plantejar-se la seva continuïtat a Catalunya", avisa.

"Estem convençuts que els usuaris recolzen el retorn de Cabify a Barcelona, que afrontem amb responsabilitat i amb confiança, atès que molts actors de la societat públicament han manifestat que la nostra marxa definitiva empobriria la mobilitat i la vida a Barcelona", va indicar el fundador i primer executiu de la plataforma en un comunicat.

"Sabent que la legalitat ens empara, esperem que molts barcelonins ens segueixin triant i al reivindiquin així el seu dret a triar com moure's per la seva ciutat", va manifestar D'Antonio.

ÉLITE TAXI

Élite Taxi va valorar aquest dimecres la tornada de Cabify assegurant que la companyia comet un "permanent frau de llei" i que han enganyat l'opinió pública en anunciar que marxava de la ciutat i un ERE.

En un comunicat aquest dimecres, el sindicat va valorar: "Van pensar que suposaria un cisma per a la ciutat però la realitat els va donar amb la porta als nassos. El MWC es va saldar amb un gran èxit de mobilitat".

"Davant tal fracàs, era el moment de dir que tornaven, perquè amb prou feines en uns dies Barcelona els havia oblidat per complet", va argumentar.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés