BARCELONA, 20 març (EUROPA PRESS) -
El conseller delegat i fundador de Cabify, Juan Antonio Rubio, ha negat aquest dimecres que s'hagi utilitzat un buit legal en la nova manera de funcionar que l'empresa té a Barcelona: "No hi ha buit legal ni s'est utilitzant un buit legal".
Rubio ha asseverat en un esmorzar informatiu que Cabify ha tornat a operar a Barcelona "adaptant-se" a la nova regulació vigent, després de l'aprovació a finals de gener del decret llei per part del Govern que estableix que han de passar 15 minuts entre la contractació i la prestació del servei dels VTC.
El directiu ha remarcat que ho han fet "per compromís" amb Barcelona, que ha reivindicat com una ciutat capdavantera en innovació, tecnologia i emprenedoria, els seus treballadors --els xifra en uns 2.000-- i usuaris de la ciutat.
Per a aix, en una conferncia de Frum Europa, Rubio ha assenyalat que Cabify s'ajusta a la legalitat que fixa la nova norma i que de manera transitria funciona com una empresa tradicional de VTC: "Si en algun moment es qüestionés la nostra manera d'operar a Barcelona, el que s'estaria qüestionant és la manera d'operar de les VTC tradicionals".
Rubio ha refusat que aquesta nova manera d'operar a la ciutat catalana es tracti d'un truc, argúcia o burla legal", i ha remarcat que esperen poder tornar a treballar amb el model anterior, que és el que ha sostingut que mantenen en la resta de ciutats, ja que no volen ser una empresa de transport i de gestió de flotes VTC sinó una de mobilitat.
Sobre l'expedient informatiu que el Govern ha obert a l'empresa del grup Cabify Prestige & Limousine, el directiu ha defensat que aquest tipus de procediment "no és una excepció" i que respondran, com han fet en els altres mercats en els quals treballen.
Com a aval d'aquest nou funcionament, Rubio ha exposat que uns 100.000 usuaris s'han tornat a donar d'alta a Cabify des que van tornar a operar a la ciutat a principis de mar i ha assegurat que passen els 15 minuts que fixa el decret llei entre que s'accepten les noves condicions i arriba el vehicle VTC.
TAXISTES
El directiu de l'empresa madrilenya ha advocat per "estendre la m" a totes les institucions i empreses, a més dels taxistes, per trobar consensos que beneficin a Barcelona i la seva mobilitat.
Rubio ha remarcat el seu model est pensat per conviure amb el taxi i perqu els taxistes també treballin a Cabify, com ha assenyalat que passa en el 50% dels serveis que ofereix l'empresa a nivell global: "Esperem que passi el mateix a Barcelona".
"El taxi és un aliat natural de Cabify", ha considerat Rubio.
No obstant aix, el directiu ha criticat l'elevat valor que han assolit les llicncies de taxi i ha suggerit que la legislació futura les gestioni millor i que es podria crear un fons comú per compensar els taxistes, entre d'altres qüestions.