Actualitzat 26/08/2014 14:45

Burger King confirma la compra de Tim Hortons

Burger King
Foto: BURGER KING

NOVA YORK, 26 Ago. (EUROPA PRESS)

Burger King Worldwide, la segona cadena de restaurants de menjar ràpid més gran dels EUA, ha arribat a un acord per adquirir la cadena canadenca de cafeteries Tim Hortons i crear així la tercera companyia del sector a escala mundial amb una facturació global estimada de 23.000 milions de dòlars (17.425 milions d'euros) i més de 18.000 restaurants en un centenar de països.

   Arran d'aquesta compra, la nova societat ubicarà el seu domicili corporatiu al Canadà, país amb exigències fiscals més avantatjoses, tot i que Burger King ha subratllat que mantindrà la seva seu a Oakville (Miami).

   Segons els termes pactats, que han rebut el suport unànime dels consells d'administració de les dues empreses, els accionistes de Tim Hortons rebran 65,50 dòlars canadencs en efectiu i 0,8025 accions de la nova societat per cada títol de la companyia canadenca en el seu poder, el que elevaria el muntant de l'operació a una mica més de 11.000 milions de dòlars (8.334 milions d'euros).

   D'aquesta manera, la valoració de Tim Hortons supera els 89,32 dòlars canadencs per acció, segons el valor de les accions el passat 22 d'agost, abans si es confirma les converses entre les dues empreses, mentre que arribaria a 94,05 dòlars canadencs per títol.

   Així, l'oferta de 89,32 dòlars canadencs acceptada per portar a terme la fusió representa una prima del 39% respecte al valor mitjà dels títols de la canadenca en els 30 dies previs al 22 d'agost i del 30% en relació amb el valor de les accions de Tim Hortons divendres passat.

   Tot i això, com a alternativa a l'equació de canvi proposta per defecte, els accionistes de Tim Hortons podran elegir el cobrament de 88,50 dòlars canadencs en efectiu per cada títol de la companyia en el seu poder o rebre 3,0879 accions ordinàries de la nova empresa.

REPARTIMENT DE PODER

   Segons l'acord tancat, Alex Behring, president executiu de Burger King i representant de 3G Capital, principal accionista de la cadena d'hamburgueses amb un 70% del capital social, es convertirà en el president executiu i director de la nova societat.

   Per la seva banda, Marc Caira, president i conseller delegat de Tim Hortons, serà nomenat vicepresident i director amb responsabilitat sobre l'estratègia i el negoci global del grup, mentre Daniel Schwartz, conseller delegat de Burger King, exercirà la mateixa posició en la nova companyia.

   El consell d'administració de la companyia sorgida d'aquesta fusió tindrà vuit membres en representació de Burger King i tres designats per Tim Hortons.

   D'altra banda, les dues companyies han informat que les accions de la nova societat cotitzaran a les borses de Nova York i Toronto.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés