BARCELONA 16 oct. (EUROPA PRESS) -
La consellera de la Presidncia de la Generalitat, Meritxell Budó; la consellera de Salut, Alba Vergés; la consellera d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Teresa Jord; el conseller de Territori i Sostenibilitat, Dami Calvet; i el conseller de Polítiques Digitals i Administració Pública, Jordi Puigneró, participen aquest dimecres en les Marxes per la Llibertat.
En un tuit que ha recollit Europa Press, el Govern de la Generalitat ha confirmat l'assistncia dels consellers a les marxes que han sortit aquest dimecres des de diversos punts de Catalunya i arribaran aquest divendres a Barcelona.
Les marxes, convocades per l'ANC i mnium com a protesta contra la sentncia de l'1-O, han sortit des de Girona, Tarragona, Vic, Berga (Barcelona) i Trrega (Lleida) i confluiran aquest divendres a Barcelona, coincidint amb la jornada de vaga general i la manifestació convocada pels sindicats.
Vergés ha cridat en un tuit a protestar de manera pacífica i mitjanant la no-violncia: "Canalitzem la nostra rbia i indignació per la sentncia amb les mobilitzacions".
Jord ha compartit a Twitter imatges de la sortida de la columna de Vic, i ha comentat: "Ponts, carrers, places i carreteres... Ho omplirem tot fins a la victria".
Bargalló també ha fet un tuit amb unes imatges de les marxes al seu pas per Torredembarra (Tarragona), on apareix al costat del conseller Calvet --que també ha compartit un vídeo de la manifestació-- i el vicepresident d'mnium Cultural, Marcel Mauri.
Puigneró ha publicat a Twitter fotos d'ell a la marxa juntament amb el comentari: "Fa just dos anys que Jordi Cuixart i Jordi Snchez són a la presó. D'ells hem heretat les mobilitzacions cíviques i pacífiques, que representen el conjunt de la societat catalana".