Publicat 21/02/2020 13:04CET

Brussel·les multa Meliá amb 6,7 milions per discriminar clients en les reserves en línia

Imatge de Meliá Hotels International
MELIÁ HOTELS INTERNATIONAL - Archivo

BRUSSEL·LES, 21 febr. (EUROPA PRESS) -

La Comissió Europea ha multat aquest divendres amb 6,7 milions d'euros el grup hoteler Meliá International per incloure en els seus acords amb els principals operadors turístics europeus clàusules restrictives que van discriminar, en funció de la seva nacionalitat o lloc de residència, els clients europeus que van fer reserves en línia a través d'aquestes plataformes entre els anys 2014 i 2015.

"Meliá va impedir als operadors turístics oferir allotjaments hotelers arreu d'Europa", ha criticat la comissària de Competència, Margrethe Vestager, que ha explicat que, en conseqüència, els clients europeus van accedir a "ofertes diferents i preus diferents en funció de la seva nacionalitat".

"Aquesta pràctica és il·legal conforme a les normes de defensa de la competència. Els consumidors han de tenir la possibilitat de fer un ús ple del mercat i d'accedir a les millors ofertes", ha afegit Vestager, en un comunicat per anunciar la multa.

Brussel·les va iniciar la investigació el febrer del 2017 per comprovar si Meliá havia subscrit acords amb operadors turístics que limitaven les vendes actives i passives d'allotjaments hotelers.

La seva conclusió és que Meliá va privar els europeus d'un dels "beneficis fonamentals" del mercat únic, és a dir, de "la possibilitat de gaudir d'una gamma més àmplia d'elecció i accedir a millors condicions en les seves compres".

Segons la Comissió, les condicions generals dels contractes de Meliá amb els operadors turístics contenien una clàusula perquè els contractes només fossin vàlids per a reserves de clients residents a determinats països.

Aquests acords podrien haver segmentat el mercat únic europeu en restringir la llibertat dels operadors turístics de comercialitzar allotjaments hotelers a tots els països de la UE i de respondre sol·licituds directes de clients que no residien als països especificats.

En conseqüència, els consumidors no podien visualitzar tots els allotjaments disponibles o reservar habitacions als millors preus amb operadors turístics d'altres Estats membres.

L'executiu comunitari ha tingut en compte la col·laboració durant la investigació del grup hoteler que, segons ha indicat Brussel·les, ha reconegut els fets i infraccions i ha ofert proves, per la qual cosa li ha aplicat una reducció del 30% en la sanció, que s'ha quedat en 6.678.000 euros.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés