Actualitzat 20/11/2015 14:07

Brussel·les amplia fins a final d'any el termini de Volkswagen per aclarir el cas del CO2

Planta de Volkswagen en Wolfsburg (Alemania)
VOLKSWAGEN

BRUSSEL·LES, 20 nov. (EUROPA PRESS) -

La Comissió Europea ha ampliat fins a finals de desembre el termini que havia atorgat a Volkswagen per aclarir quins models i quants vehicles estan afectats per la manipulació d'emissions de CO2, després que el fabricant alemany sol·licités aquesta extensió en una carta enviada al comissari d'Energia i Acció Climàtica, Miguel Arias Cañete, segons han confirmat fonts comunitàries.

Així, Brussel·les incrementa el termini de deu dies que havia donat a Volkswagen inicialment en una carta que va enviar el passat 10 de novembre al conseller delegat de la companyia, Matthias Müller, després que el fabricant anunciés que 800.000 vehicles podrien estar afectats per noves irregularitats relacionades amb emissions de diòxid de carboni (CO2).

Fins aquell moment l'escàndol de la manipulació d'emissions només afectava a casos d'òxids de nitrogen (NOx). Amb les noves informacions s'obria un escenari en el qual l'executiu comunitari sí pot establir sancions en el cas que excedeixin el límit d'emissions.

En relació amb aquestes nova revelacions, Arias Cañete i la comissaria de Mercat Interior i Indústria, Elzbieta Bienkowska també van sol·licitar en una missiva conjunta a tots els Estats membre que investiguessin les causes i incidència de les noves regularitats assumides pel grup. El Govern espanyol ja va comunicar a la Comissió Europea que no ha detectat "irregularitats" en aquest cas.

La legislació comunitària estableix un límit del valor mitjà d'emissions de CO2 per als cotxes registrats a la UE, que ha augmentat progressivament els últims anys fins al màxim de 130 grams de CO2 per quilòmetre per als models registrats en 2015.

En el cas que la mitjana d'emissions de CO2 de la flota de vehicles d'un fabricant superi aquest valor, la multa seria de cinc euros pel primer gram de CO2 per sobre del límit, de 15 euros pel segon gram, de 25 euros pel tercer gram i de 95 grams per cadascun dels següents grams de CO2 emesos més enllà dels 130 grams; tot això multiplicat per la quantitat de cotxes de la flota en qüestió.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés