Publicat 20/03/2020 10:15

Brico Dept presenta un ERTO per al seu personal de botiga que afectar als seus 1.548 empleats a Espanya

Lineal de Brico Dept
(C) LLUISO GARCIA LLORENS - Archivo

MADRID, 20 març (EUROPA PRESS) -

Brico Dept ha presentat un expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTO) per al seu personal de botiga, que afectar als 1.548 empleats que conformen la plantilla de la xarxa d'establiments de la companyia a Espanya.

En concret, la companyia ha adoptat aquesta mesura per fora major per als empleats de botiga, la qual cosa representa un 86% de la seva plantilla a Espanya, on compta amb un total de 28 establiments.

L'ERTO tindr vigncia des del passat 15 de mar i durar mentre prossegueixi l'estat d'alarma decretat pel Govern central com a conseqüncia de la situació generada pel coronavirus.

Brico Dept ha subratllat que aposta per mantenir al mxim les condicions laborals de les persones treballadores i per minimitzar l'impacte que aquesta situació excepcional té entre la seva plantilla.

"Per aquest motiu s'est fent tot el possible per poder minimitzar l'impacte econmic que li pugui suposar aquesta mesura als seus collaboradors i poder ajudar-los en aquests moments difícils per a tots", ha assenyalat la firma.

En aquest sentit, ha subratllat que, d'acord amb l'aprovat pel Govern central dimarts passat, la percepció de la prestació per atur que percebran, una vegada sigui aprovada la mesura sollicitada, no restar els drets acumulats per a futurs subsidis que pugui percebre l'empleat, ni s'exigir el període de carncia per poder accedir a ella.

La companyia ha precisat, a més, que la resta dels treballadors seguir realitzant el seu dia a dia des dels seus domicilis, tal com vénen fent els prop de 150 empleats de la seu, situada al Prat de Llobregat (Barcelona), des de dilluns passat.

La companyia seguir analitzant la situació per prendre les mesures necessries en funció de l'evolució.

El conseller delegat de Brico Dept, Mike Foulds, ha afirmat que la companyia respon d'aquesta manera la situació d'excepcionalitat generada pel Covid-19 i la declaració de l'estat d'alarma.

"I ho fa assumint la necessitat de protegir, en primer lloc, als seus empleats, clients i ciutadania en general i, en segon lloc, la continutat futura del negoci, prenent les mesures oportunes per minimitzar l'impacte i garantir una tornada a la normalitat el més rpida i ordenada possible", ha afegit.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés