Publicat 31/01/2015 10:31

Bosch (ERC) proposa un salari mínim i la L9 a la Zona Franca en 4 anys

El alcaldable de ERC, Alfred Bosch.
EUROPA PRESS

Recorda que la vida a Barcelona és un 26% més cara que la mitjana estatal

BARCELONA, 31 gen. (EUROPA PRESS) -

L'alcaldable per ERC a l'Ajuntament de Barcelona, Alfred Bosch, ha proposat un salari mínim de ciutat "per lluitar contra la precarització laboral" i s'ha compromès que, si guanya les eleccions municipals de maig, la Línia 9 del metro arribarà a la Zona Franca en els pròxims 4 anys.

En una entrevista a Europa Press, el candidat republicà ha subratllat el repte que Barcelona té per davant amb la generació d'ocupació, però ha matisat que ha de solventar-lo de manera "digna", per la qual cosa des de la seva formació proposaran un salari mínim de ciutat.

Conscient que és el Govern qui el fixa, la fórmula de Bosch passa per "un Pacte de Ciutat" que ha d'incloure l'acord de tots els grups municipals i dels agents socials, com les pimes, la patronal i els sindicats.

Bosch ha recordat que hi ha moltes coses que no estan previstes a l'Estatut dels Treballadors i ha esgrimit que el Govern espanyol fixa el salari mínim, "però no el màxim".

El dirigent republicà ha raonat que, si existeixen convenis col·lectius que ho superen, Barcelona hauria de poder fer una proposta que també ho superés, sempre des del consens i la concertació.

INCENTIUS FISCALS

Per implicar a les empreses, la proposta d'Alfred Bosch passa per generar un sistema d'incentius, aprofitant que "l'Ajuntament sí que pot fer polítiques fiscals".

Una de les idees és fer un "seguiment" a través de les empreses proveïdores del consistori, que el candidat republicà ha destacat pel seu número i també ha contemplat la possibilitat d'incloure en els precs de les condicions de concursos, la petició que les empreses es comprometin a pagar per sobre del salari mínim.

"No estem descobrint la sopa d'all", ha reconegut el candidat, i ha argumentat que el salari mínim de ciutat s'aplica en altres països com els Estats Units, que té un salari mínim Federal que ronda els 7,2 dòlars, mentre Nova York ho ha situat en 11,5 i Los Angeles estudia posar-ho en 15 dòlars, més del doble.

MOTIUS

Al marge de la lluita contra la precarietat laboral, Bosch ha criticat que "no té ni cap ni peus" que Barcelona tingui el mateix salari mínim que la resta de l'Estat quan el cost de la vida a la capital catalana és un 26% més car que la mitjana estatal.

"Això s'acaba transformant en el pretext de l'explotació laboral que acaba conduint a la massificació de treball barat", ha advertit Bosch, que ha vaticinat una bombolla semblant a la immobiliària en els sectors que abusen de l'ús del salari mínim establert, si no se li posa fre.

INFRAESTRUCTURES CLAU

En matèria d'infraestructures, Bosch ha assegurat que si és elegit alcalde el maig portarà la línia 9 del metro a la Zona Franca durant el pròxim mandat, i ho farà tot i que el Govern no pugui afrontar la inversió: "Si no hi ha diners de la Generalitat ho trobarem d'on sigui, de sota les pedres".

Sobre plànol hi ha tres grans parades dissenyades per al barri --'Foneria', 'Foc Cisell' i 'Motors'--, i Bosch proposa que un mínim d'una d'elles entri en funcionament en els pròxims quatre anys, el que suposaria una inversió de 35 milions d'euros, ha calculat: "És el barri de Barcelona on hi ha més població que no té metro".

Bosch també vol la independència de Catalunya perquè l'aeroport del Prat deixi d'estar en mans d'AENA: "L'aeroport com a màquina de fer diners funciona molt bé, però després no ho veiem; ho gestiona AENA per fer coses tan simpàtiques com aeroports en altres punts on no aterren avions", ha ironitzat.

L'alcaldable republicà creu que queden moltes inversions pendents, com la d'un tren ràpid que connecti les dues terminals, i censura que si no s'ha fet fins ara és perquè totes les inversions són per a Barajas: "No és que Catalunya no tingui Estat, és que té un Estat en contra. Tenir un Estat a favor ens ajudarà molt".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés