MADRID 4 set. (EUROPA PRESS) -
El ministre d'Afers exteriors, UE i Cooperació, Josep Borrell, ha donat suport aquest dimarts a la posició del Defensor del Poble sobre els llaços grocs col·locats en multitud de llocs de Catalunya per donar suport a l'independentisme i als polítics presos, perquè considera "una obvietat democràtica que els espais públics, que són de tots, no poden ser ocupats amb símbols que són només d'uns".
El Defensor del Poble, Francisco Fernández Marugán, va emetre aquest dilluns una declaració institucional en la qual demana que en la Junta de Seguretat del proper dijous, on es reuniran representants del Govern central i de la Generalitat, s'abordi la retirada dels llaços grocs dels edificis públics. Quant als espais públics, recorda que estan sotmesos a regles per garantir que el seu ús és compartit per tots, però no arriba a instar la seva retirada.
Per al ministre, els qui fan crides al fet que no es llevin ni es posin llaços haurien de tenir en compte que aquests símbols, que representen "a una determinada orientació política", també han estat posats per algú.
Borrell s'ha pronunciat sobre aquest assumpte durant una roda de premsa al costat del seu homòleg palestí, Riad al Malki, que ha admès desconèixer la polèmica sobre els llaços. "Millor per a vostè", ha bromejat el seu amfitrió.
Just després, Borrell ha evitat respondre una altra pregunta sobre la situació de Catalunya, i en concret sobre el rebuig d'ERC a la proposta que va llançar dilluns Sánchez. "No haig d'aprofitar aquesta excel·lent ocasió de parlar dels problemes de Palestina per comentar les decisions del president del Govern central, que es comenten soles", ha dit.