Assegura que la Generalitat "ha de tenir capacitat d'actuació" per defensar la immersió
BARCELONA, 13 des. (EUROPA PRESS) -
La presidenta del Parlament, Laura Borràs, ha plantejat aquest dilluns la possibilitat que el conseller d'Educació, Josep Gonzàlez-Cambray, assumeixi la direcció del centre Turó del Drac de Canet de Mar (Barcelona) per defensar el model d'immersió lingüística.
"És impossible que no hi puguem fer res. S'han de poder fer coses. Per exemple, assumir la direcció del centre per donar cobertura i descarregar la pressió sobre els professionals", ha sostingut en una entrevista a La 2 i Ràdio 4 que ha recollit Europa Press.
Segons Borràs, la Generalitat ha de tenir capacitat d'actuació per defensar la immersió lingüística, després de lamentar que Cambray apuntés que no tenien marge per fer-ho en el cas de l'escola de Canet, i creu que s'han de buscar "totes les eines" a l'abast per defensar aquest model.
Després que el Tribunal Suprem ha ratificat la quota del 25% de castellà a les aules catalanes, Borràs considera que el que posa en perill la immersió és "la voluntat de judicialitzar l'ensenyament, de grapejar el que és un consens de país".
"Si hi ha una llengua que està minoritzada és la catalana, no la castellana. És una sentència invasiva i impròpia", ha assenyalat Borràs, que ha afegit que donarà suport a totes les mesures que impulsi la Generalitat per protegir els equips directius.
LLEI AUDIOVISUAL
Sobre la llei audiovisual, la presidenta del Parlament ha ratificat que la llengua "no ha de ser una opció de negociació partidista i s'ha d'afrontar com una qüestió de país", i ha tornar a reclamar la unitat del moviment independentista en aquest i altres àmbits.
"Quan hi ha agendes de partit que són diferents del que hauria de ser una agenda de país passen aquestes coses. Pretendre negociar una llei audiovisual espanyola és 'lasciate ogni speranza' per al català. No hi haurà un blindatge de la llengua catalana perquè l'Estat dona mostres que no hi ha aquesta protecció, sinó una persecució", ha sostingut.