Publicat 20/08/2022 12:57

Borrs (Junts) lamenta la mort d'Espar i Ticó i destaca la seva "lucidesa" sobre la Guerra Civil

La presidenta del Parlament, Laura Borrs
Lorena Sopna - Europa Press

BARCELONA 20 ago. (EUROPA PRESS) -

La presidenta de Junts, Laura Borrs, ha lamentat la mort del polític, advocat i activista Josep Espar i Ticó, i l'ha recordat per la seva "lucidesa" sobre qüestions com la Guerra Civil Espanyola.

En un tuit, recollit per Europa Press aquest dissabte, Borrs ha parafrasejat Espar i Ticó, amb referncia a aquesta guerra: "La visió histrica que teníem estava deformada completament, més que civil, va ser una guerra contra Catalunya".

En un altre tuit, el secretari general de Junts, Jordi Turull, l'ha enaltit per ser "una d'aquelles persones i d'aquella generació que se la van jugar i van fer possible salvar molt més que les paraules".

Ha assegurat estar molt colpit amb la seva mort, l'ha definit com "un patriota de cap a peus, un gran referent", i ha desitjat que descansi en pau.

Altres membres de Junts també l'han recordat, i el mateix partit ha expressat el dol per la mort del que recorden com una persona "generosa, valenta i compromesa amb la llibertat de Catalunya, des del franquisme fins a l'actualitat", a més d'haver estat un exemple de patriotisme, recull literalment un tuit.

Contingut patrocinat