Glria Sánchez - Europa Press
BARCELONA 5 ago. (EUROPA PRESS) -
La presidenta de Junts, Laura Borrs, ha assegurat aquest dilluns que l'expresident de la Generalitat Carles Puigdemont "no es deixar detenir", per ha preguntat al primer secretari del PSC, Salvador Illa, qu far si aix ocorre en el seu possible debat d'investidura.
En una entrevista en Catalunya Rdio recollida per Europa Press, ha explicat que l'expresident catal tornar "a un Estat en qu el seu parlament ha aprovat una llei, impulsada pel Govern del mateix color polític del de la persona que ara pot tenir els vots per accedir a la presidncia de la Generalitat".
"La pregunta és qu far Illa si en el seu debat d'investidura el president és detingut perqu els jutges espanyols no apliquen una llei que ha aprovat el seu partit i el seu Govern", ha preguntat.
Després de demanar no avanar pantalles, ha manifestat que Puigdemont "no reconeix la capacitat dels jutges espanyols per detenir-ho" i creu que l'Estat és el que hauria d'estar preocupat per l'actitud d'alguns jutges davant de la Llei d'Amnistia.
"La qüestió no és si la detenció podria rebentar la investidura d'Illa. La qüestió de fons és que la detenció del president rebentaria la democrcia espanyola perqu seria la confirmació que el poder judicial actua al marge del poder legislatiu", ha sostingut.
JOSEP RULL
Després de ser pregunta sobre qu ha de fer el president del Parlament, Josep Rull, si detenen a Puigdemont abans del ple d'investidura, ha recalcat que aquest ja va dir que "no permetr aquesta detenció".
"Rull ha dit que no permetr una detenció. Puigdemont ha dit que assistir al debat d'investidura. Entre aquests dos escenaris, veurem com actuen els poders espanyols, que actuen al marge del poder legislatiu, perqu ha fet una llei de la qual el president es podria beneficiar i la hi volen aplicar", ha criticat.