Actualitzat 12/12/2018 13:57

Bonet no troba necessari aplicar el 155, però sí una "fase de concòrdia" davant la "preocupant" deriva de Torra

José Luis Bonet en el Fòrum Empresarial Espanya-Índia
EUROPA PRESS - Arxiu

MADRID 12 des. (EUROPA PRESS) -

El reelegit president de la Cambra de Comerç d'Espanya, José Luis Bonet, no troba necessari aplicar l'article 155 de la Constitució un altre cop a Catalunya perquè no es donen les mateixes circumstàncies que durant l'1-O de l'any passat, si bé ha demanat passar a una fase de "concòrdia", perquè veu "preocupant" la deriva del president de la Generalitat, Quim Torra, en parlar de la via eslovena, i "negatius" els últims actes dels CDR.

En declaracions als periodistes després de la sessió constitutiva del nou ple de la Cambra de Comerç d'Espanya, que l'ha reelegit com a president de l'organisme per als propers quatre anys, Bonet ha defensat que l'"anòmala" situació política de Catalunya ha de donar pas a una altra fase de "retorn a la concòrdia lògica i normal de catalans amb catalans, catalans amb espanyols i espanyols amb catalans".

Bonet ha afirmat que hi ha una "normalitat" en les actuacions entre les empreses, si bé ha recordat que com a conseqüència del desafiament independentista de l'1-O, el 2017 hi va haver una sortida "massiva" d'empreses molt importants de Catalunya, que cal esperar que puguin tornar "algunes" quan s'estabilitzi la situació, mentre que d'altres no tornaran "per raons del seu propi interès".

"Moltes podrien tornar si la tranquil·litat s'instal·la a Catalunya", ha defensat Bonet, qui veu "molt difícil" poder parlar de terminis perquè dependrà de com evolucionin les circumstàncies, si bé ha insistit a apel·lar a la "concòrdia" per al retorn de la normalitat a la regió. "És el que cal fer d'aquí en endavant", ha postil·lat.

En tot cas, Bonet ha dit que "no és bo" l'impacte dels últims actes de boicot duts a terme pels Comitès de Defensa de la República (CDR), perquè provoca una sensació d'"inestabilitat social", que encara que pugui ser minoritària és "negativa".

A més, troba "preocupant" la deriva del president de la Generalitat, Quim Torra, en parlar de la via eslovena per al desafiament independentista català. "Caldrà veure si té cap efecte o no, espero que sigui una relliscada ha afegit sobre aquest assumpte

Precisament aquest dimecres Espanya ha demanat explicacions a Eslovènia per la visita oficial que va fer el president de la Generalitat, Quim Torra, la setmana passada en aquell país, on va ser rebut pel president eslovè, Borut Pahor.

Malgrat els últims esdeveniments i de la petició de l'aplicació de l'article 155 pels principals partits de l'oposició, Bonet creu que en aquest moment no és necessària la seva implementació perquè "no són les mateixes circumstàncies que es van produir fa poc més d'un any a Catalunya, quan sí era absolutament necessari".

Contingut patrocinat