BARCELONA, 24 abr. (EUROPA PRESS) -
El president de Freixenet i del Fòrum de Marques Famoses Espanyoles, Josep Lluís Bonet, ha admès aquest dimecres que les marques blanques "triomfen" a causa de la crisi de consum per la qual passa Espanya, si bé s'ha mostrat convençut que el futur és de les marques de fabricant perquè són les que aposten per la innovació, la internacionalització i la qualitat.
"Tots els sectors de preu baix triomfen. La gent s'ha d'ajustar tot i que no vulgui, però la crisi passarà i la gent tornarà al seu nivell" de poder adquisitiu, ha sostingut Bonet en la seva ponència al 'Fòrum Europa. Tribuna Catalunya' que s'ha celebrat a Barcelona.
Ha considerat que les marques blanques són "legítimes", com també són legítims i tenen sentit, segons la seva opinió, els fabricants que a més de la seva marca pròpia també produeixen marca blanca per a algunes cadenes de distribució, tot i que ha assenyalat que hi ha diferències entre els dos productes.
Ha incidit que en temps de crisi econòmica i de consum la internacionalització és més necessària que mai, si bé no ha de fer-se a granel i qualsevol preu, sinó amb productes de qualitat i que tinguin, sobretot, marca pròpia, cosa en què queda molt camí per recórrer, ja que en el sector vitivinícola s'exporten deu milions d'hectolitres de vi a granel, segons ha dit.
Pel que fa a les marques territorials i el seu impacte internacional, ha sostingut que la marca Barcelona és la "joia de la corona" per ser la més important a Espanya i una de les més rellevants al món, tot i que és complementària, segons la seva opinió, amb la marca Catalunya, Espanya i Europa.
Sobre la "crítica" que està experimentant la marca Espanya en el sector financer, ha sostingut que és una marca complexa i que el creixement de les exportacions demostra que malgrat haver-hi molt de soroll sobre aquesta qüestió, la realitat és positiva.
ADMET BOICOT AL CAVA
Com a president de Freixenet, multinacional que factura 500 milions d'euros anuals i que està integrada per més de 60 empreses, ha afirmat que el cava català ha patit boicot a causa de al debat sobiranista de Catalunya, tot i que ha considerat "dificilíssim" ponderar-ne l'impacte, i ha assegurat que el repte més important per al sector és afrontar la crisi del consum.
El també president de Fira de Barcelona ha destacat que l'entitat és l'única institució firal a Espanya que està "aguantant el tipus" i és líder a nivell nacional amb l'organització de 70 salons de diversa periodicitat que aglutinen 30.000 empreses anuals, reben la visita de més de 2,5 milions de persones i generen un impacte econòmic de 2.500 milions d'euros.
PRESSUPOSTOS CATALANS
Respecte a l'aprovació dels pressupostos per part del Govern català, ha sostingut que la incertesa és dolenta, si bé "fer un pressupost que després no serà aplicable no té sentit i menys quan es té l'esperança que es relaxarà l'objectiu de dèficit".
Alhora, ha extrapolat a Catalunya, Espanya i Europa que l'austeritat i els ajustos calen per corregir els excessos, tot i que aquesta austeritat ha d'anar acompanyada d'un estímul al creixement i de la motivació als treballadors per superar la crisi.
Ha indicat que les xifres d'atur tardaran a corregir-se i ha apostat perquè els joves se'n vagin a altres països per seguir preparant-se, el que, segons la seva opinió, no és una fuga de talent, sinó una fase més de la formació.
Bonet ha estat presentat pel president de la Cambra de Comerç de Barcelona, Miquel Valls, que ha destacat els seus èxits a Freixenet, on ocupa la presidència des del 1999, i a Fira de Barcelona, com és la consecució per a Barcelona de la capitalitat mundial del mòbil en el marc del Mobile World Congress (MWC).
Han assistit a la ponència de Bonet el conseller d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, Josep Maria Pelegrí; l'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, i el líder del PP a l'Ajuntament, Alberto Fernández, entre una altra cinquantena d'assistents.