Actualitzat 15/11/2017 17:35

Bonet (Fira) diu que Rajoy "juga net" i que dona la veu al poble amb el 21-D

"És lamentable que ens hagin ficat en un túnel d'aquest calibre sense tenir en compte el dany"

El president de Fira de Barcelona, Josep Lluís Bonet
EUROPA PRESS

BARCELONA, 15 nov. (EUROPA PRESS) -

El president de Fira de Barcelona, Josep Lluís Bonet, ha considerat aquest dimecres que el president del Govern espanyol, Mariano Rajoy, "juga net" i ha donat la veu al poble perquè s'expressi a les eleccions del 21-D, uns comicis que ha considerat veritablement democràtics.

"Rajoy ha jugat net i ha convocat eleccions immediates perquè el poble parli. Això sí que és democràtic, no un altre tipus de mobilitzacions, que no ho són", ha dit en una sessió de 'Dinars Cambra', en al·lusió, encara que sense citar-lo, al referèndum independentista.

Ha destacat la prudència de Rajoy en l'aplicació de l'article 155 de la Constitució, i ha considerat que aquesta mesura "no ha estat tan demoníaca com es pensava" i que, al contrari, ha aportat esperança.

Quant al 21-D, ha assegurat que els resultats que sorgeixin dels comicis s'han d'acceptar, "guanyi qui guanyi", però ha cridat a reflexionar sobre construir i no sobre perjudicar.

En aquest sentit, ha asseverat que el procés independentista ha estat molt perjudicial per a Catalunya, especialment per la fugida de més de 2.000 empreses: "Hem de reconèixer les coses. No s'ha enfonsat tot afortunadament, però dependrà molt del 21-D i del que passi després".

De fet, ha lamentat que la marca Barcelona "està tocada", precisament per la falta de seguretat jurídica, estabilitat i normalitat i per això ha enlletgit que el portaveu d'ERC, Sergi Sabrià, admetés, després de la declaració d'independència en el Parlament, que el Govern no estava preparat per a fer efectiva la independència.

"Lamento d'una banda aquestes declaracions, però per l'altra és una forma de començar a cedir. És lamentable que ens hagin ficat en un túnel d'aquest calibre sense tenir en compte el dany", ha dit en declaracions als mitjans després de la seva intervenció al col·loqui.

Sobre la incertesa generada després que el govern municipal d'Ada Colau hagi trencat el pacte amb el PSC a Barcelona, ha afirmat: "No m'ha agradat. No és el camí de l'estabilitat. És un altre camí".

MOBILE WORLD CONGRESS

Quan li han preguntat per si el procés independentista ha afectat l'activitat de Fira de Barcelona, ha afirmat que "és evident que s'ha notat", ja que la caiguda també s'ha produït en sectors com l'hoteler, la restauració i el comerç.

Quant a la continuïtat del Mobile World Congress (MWC), que actualment té contracte per romandre a Barcelona fins al 2023, ha sostingut que perdre aquest certamen suposaria perdre el congrés més important de Fira de Barcelona, ja que aporta el 40% dels ingressos de la institució.

"Som al món ara pel MWC. Ens tenen un respecte impressionant amb el MWC. No perdem això, perquè si el perdem entrarem en depressió", ha lamentat.

Bonet també s'ha referit a la Barcelona Industry Week, que es va celebrar de l'1 al 6 d'octubre al recinte Gran Via de Fira de Barcelona i que hagués estat, segons ha dit "més reeixida" sense l'afectació del referèndum.

"Ara tenim l'oportunitat de ser protagonistes de la revolució digital. Fem-ho, amb l'avantatge del MWC. Sumar és multiplicar i restar i dividir és destruir i no podem permetre la destrucció de Catalunya", ha finalitzat.

Bonet ha pronunciat aquesta conferència davant desenes de persones, entre les quals figuraven a l'expresident de la Generalitat, José Montilla, i el delegat especial de l'Estat en el Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB), Jordi Cornet.

Contingut patrocinat