LLEIDA, 13 abr. (EUROPA PRESS) -
La companyia Bonàrea Corporació, amb seu a Guissona (Lleida), va aconseguir el 2017 els 1.674 milions en vendes, amb un creixement del 8,5%, i va obtenir un benefici net de 55 milions, un 16% més.
En l'últim exercici la plantilla s'ha incrementat en 404 persones, fins als 4.860 treballadors, i les inversions van sumar 55 milions d'euros, ha informat la companyia en un comunicat.
En aquest exercici el grup va signar un conveni de col·laboració amb la Diputació General d'Aragó per al desenvolupament urbanístic d'una parcel·la en la població d'Épila (Saragossa) i iniciar un nou gran centre alimentari, va continuar millorant el seu centre de Guissona i va obrir 19 nous supermercats.
El model de negoci de Bonàrea Agrupa, que arriba al consumidor sense intermediaris amb una integració vertical completa i directe del camp, posa en valor el treball de tots els integrants del grup alimentari, que va des de la criança del bestiar i aus dels seus propis socis ramaders fins a la venda dels seus productes alimentaris a través de les botigues Bonàrea.
Les xifres rècord de vendes i resultats d'aquest exercici venen motivades principalment per les millores dels processos productius i logístics al centre alimentari de Guissona, així com, per les noves obertures i ampliacions de les botigues Bonàrea, i l'augment de referències de productes elaborats i alimentaris que es venen en els seus establiments.
Les vendes a les botigues Bonàrea, han estat de 769 milions d'euros, un 10% superiors al 2016 i amb un augment en quilos del 9,5%, principalment en productes elaborats, productes secs, fruites i verdures i làctics.
Al final de l'exercici 2017 es disposava de 468 establiments Bonàrea, 267 supermercats Bonàrea i 171 botigues Bonàrea, situats a Catalunya, Aragó, Castelló, Madrid, Guadalajara, Navarra, La Rioja i Andorra.
La seva activitat en enginyeria i energia ha arribat als 289 milions d'euros, amb un creixement del 12%, per les vendes de les seves 51 gasolineres que han aconseguit un volum de carburants de 311 milions de litres, un 3% més que el 2016.
En l'últim any es van inaugurar quatre noves gasolineres, a Deltebre (Tarragona), Torrelles de Llobregat, Sant Cugat de Sesgarrigues (Barcelona) i Osca, i es compta amb una xarxa de 51 gasolineres Bonàrea les quals compten amb el certificat de qualitat SGS.