Actualitzat 09/07/2022 13:20

Bolaños defensa que l'acord és política útil i respon "al que demanen els catalans"

Demana explicacions a Feijóo (PP) després dels àudios de Cospedal i Villarejo

El ministre per a la Presidència, Relacions amb les Corts i Memòria Democràtica, Félix Bolaños
EUROPA PRESS

BARCELONA, 9 jul. (EUROPA PRESS) -

El ministre per a la Presidència, Relacions amb les Corts i Memòria Democràtica, Félix Bolaños, ha defensat que l'acord metodològic sobre el diàleg assolit divendres amb la consellera de Presidència, Laura Vilagrà, és exercir política útil i respon "al que demanen els catalans".

Així ho ha dit aquest dissabte durant la seva intervenció en la jornada de reflexió 'De l'acció global a l'acció local. Ciutats segures, ciutats cohesionades' organitzada pel PSC i la Fundació Campalans, en la qual també ha intervingut el primer secretari del partit, Salvador Illa.

Per Bolaños, aquesta petició de la ciutadania catalana és que el Govern central i la Generalitat siguin valents, "representatius de la majoria de la societat, i que totes les parts cedeixin amb un objectiu comú, que els catalans visquin millor".

Ha recalcat textualment que l'acord vol restaurar les relacions perquè Catalunya sigui més habitable: "No a la tensió, a l'enfrontament, no a aquesta manera amb la qual es va fer política a Catalunya durant tant temps, quan cadascú mirava cap a un costat i ningú afrontava els problemes amb diàleg".

PACTE NECESSARI DESPRÉS D'UNA "DÈCADA DE TENSIÓ"

En aquest sentit, ha assegurat que aquest pacte per promoure el diàleg, sobre el qual assegura estar satisfet, és "el més útil que necessitava Catalunya després d'una dècada de tensió insuportable entre catalans i entre Catalunya i la resta d'Espanya".

Si bé ha considerat que fer pactes com aquest "no és ni senzill, ni còmode, ni ràpid", avisa de la importància d'apostar pel diàleg per arribar a acords, impulsar la cooperació i la lleialtat institucional entre governs i vetllar pels interessos dels ciutadans.

Per Bolaños, quan algunes forces polítiques "es dediquen a conrear la grandiloqüència i a parlar sempre dels grans conceptes, de la pàtria, la dignitat i la democràcia, és una manera d'esbiaixar" els debats importants al Congrés i els avanços del Govern central.

"Quan algú vol que hi hagi un entorn ensordidor perquè als ciutadans no els arribin les mesures que s'estan adoptant des del Govern socialista d'Espanya, és perquè no vol explicar la seva alternativa", ha afegit.

També ha elogiat el paper d'Illa com a líder de l'oposició al Parlament "quan la política útil brilla per la seva absència en tants àmbits i en tantes forces polítiques", i ha defensat que el PSC obtindrà molt bons resultats en les eleccions municipals del 2023.

ACUSA FEIJÓO DE "TAPAR LES IRREGULARITATS" DEL PP

D'altra banda, ha qualificat d'esgarrifosos els nous àudios entre l'ex-secretària general del PP María Dolores de Cospedal i l'antic comissari José Manuel Villarejo "per imputar delictes falsos a rivals polítics", i ha demanat explicacions al líder del PP, Alberto Núñez Feijóo.

"Ara que sabem, amb aquests àudios, com la corrupció i el delicte habitaven les entranyes del PP, què se'n farà, de Feijóo? Té alguna cosa a dir o té alguna cosa a fer?", s'ha preguntat.

Ha acusat Feijóo d'inacció i d'haver arribat a la presidència del PP "no per regenerar el partit, sinó per tapar les irregularitats del partit".

Contingut patrocinat