Publicat 6/4/2019 10:39:01 +02:00CET

Boeing reduirà la producció del model 737 MAX de 52 a 42 aparells al mes a partir de mitjans d'abril

Economia.- (Ampl.) Boeing pren mesures per "garantir" la seguretat del 737 DT.
Grant Hindsley

MADRID, 6 abr. (EUROPA PRESS) -

El fabricant americ Boeing ha anunciat aquest divendres que reduir la producció del 737 MAX de 52 a 42 aparells al mes a partir de mitjans d'abril, després dels recents accidents que han afectat aquest model a Etipia i Indonsia i que s'han saldat amb 346 morts.

La companyia ha assenyalat que aquest ajust temporal en el sistema de producció li permetr "prioritzar recursos addicionals per enfocar-los en la certificació de programari i retornar el MAX al vol", segons ha explicat el president executiu de Boeing, Dennis Muilenburg.

Amb aquesta nova taxa de producció de 42 avions mensuals, segons ha explicat el CEO de la companyia, es mantindran els llocs de treball i s'ajudar a minimitzar l'impacte financer, pel que ja treballa amb clients i provedors.

Igualment, dins del seu compromís de millora contínua i de la seva determinació per fer que la indústria sigui cada vegada més segura, ha avanat que es crear un comit per revisar les polítiques i processos de disseny i desenvolupament dels avions que construeixi la companyia. Així mateix, estar encarregat de garantir "el més alt nivell de seguretat" als seus programes i recomanar millores sobre aquest tema.

En aquest marc, el fabricant nord-americ ha reiterat que continua amb l'"esfor" per garantir la seguretat dels seus aparells i, en aquest marc, treballa "incansablement" en l'actualització del programari del sistema de control automatitzat (MACS) de vol, provant i revisant contínuament la seva evolució i resposta.

Igualment, Boeing est finalitzant els curs de capacitació per als pilots i el material educatiu complementari per als seus clients, tasques en les quals s'est prenent "el temps necessari" per fer-ho bé.

"Quan el MAX torni als cels, prometem als nostres clients de les aerolínies i als seus passatgers i tripulacions que ser tan segur com qualsevol altre avió", ha emfatitzat Muilenburg.

El president executiu del fabricant aeronutic va admetre aquest dijous, després de conixer-se l'informe preliminar de la investigació de l'accident del vol 302 d'Ethiopian Airlines, que és "evident" que existeix una relació amb el sinistre de Lion Air, tots dos relacionats amb un senyal erroni del sensor de l'angle d'atac de l'avió que va activar el sistema MACS durant el vol.