Actualitzat 24/03/2021 13:47 CET

Boehringer Ingelheim va incrementar un 13% el seu benefici el 2020, fins als 3.061 milions d'euros

El president i CEO de Boehringer Ingelheim, Hubertus von Baumbach, i el membre del Comitè Executiu, Michael Schmelmer (a sota a la dreta) durant la presentació dels resultats del 2020.
EUROPA PRESS

La inversió global en R+D va ser de 3.700 milions, un 7% més

BARCELONA, 24 mar? (EUROPA PRESS) -

La farmacèutica alemanya Boehringer Ingelheim va tancar l'any passat amb un benefici de 3.062 milions d'euros (un 13% més que els 2.721 del 2019), han explicat aquest dimarts en una roda de premsa el president i CEO, Hubertus von Baumbach, i el membre del comitè executiu Michael Schmelmer.

La companyia va tancar l'exercici amb uns ingressos nets de 19.566 milions, la qual cosa suposa un increment interanual del 3%, en comparació amb els 18.997 milions del 2019, tot i que Schmelmer ha afirmat que els resultats del 2020 "difícilment són comparables amb els d'altres anys".

Tots dos directius han assenyalat que el 2020 va ser un "any reeixit per a l'empresa" malgrat l'impacte de la pandèmia del coronavirus, perquè tots els sectors en els quals treballa van millorar els resultats respecte al 2019, gràcies a una evolució positiva de les vendes i una reducció dels costos operatius.

En concret, les vendes de productes farmacèutics per a humans van créixer un 5,8%, fins als 14.440 milions d'euros, que va impulsar l'increment del 41% en les vendes d'Ofev, un fàrmac especialitzat per a pacients amb fibrosi pulmonar idiopàtica.

L'àrea de salut animal va augmentar les vendes un 5% interanual, fins als 4.120 milions d'euros, mentre que la fabricació de productes farmacèutics va créixer un 6,6%, fins als 837 milions.

PER MERCATS

Els resultats de l'empresa han crescut en els tres grans mercats en què es divideix el negoci: Amèrica, Europa i la suma d'Àsia, Austràlia i Àfrica.

El continent americà, amb els Estats Units al capdavant, continua sent el mercat més important de l'empresa, amb unes vendes de 8.900 milions d'euros (+4,8%).

Les vendes a Europa van augmentar un 4,2%, fins als 5.900 milions d'euros, i les que es van fer a la resta del món van créixer un 8,8%, fins als 4.800 milions, amb un augment del 20,5% interanual en el mercat xinès.

RECERCA I ESTUDIS MÈDICS

Von Baumbach ha explicat que, amb l'inici de la pandèmia, els esforços es van centrar "a activar tota la capacitat d'R+D" a escala global, especialment per elaborar medicaments contra la covid-19, com el fàrmac inhalat que desenvolupa juntament amb l'Hospital Universitari de Colònia, la Universitat de Marburg i el Centre Alemany de Recerca d'Infeccions.

L'empresa va destinar a recerca 3.700 milions d'euros (la qual cosa representa un 18,9% de les vendes netes), un 7% més que el 2019, i va significar la inversió més gran en aquest camp de la història de la companyia.

L'executiu ha explicat que durant el 2020 l'empresa va mantenir tots els programes de recerca que tenia en marxa i va augmentar els estudis mèdics.

Paral·lelament, la inversió en actius tangibles es va continuar fent, amb un capital de 1.050 milions d'euros que es van destinar, entre d'altres, a construir la planta de productes biofarmacèutics de Viena (Àustria).

A més, l'empresa va tancar al juliol la compra de l'empresa belga especialitzada en biotecnologia veterinària GST i al setembre l'adquisició de la xinesa New Ruipeng Group, una de les empreses dedicades a la cura de mascotes "amb el creixement més ràpid del món", segons Schmelmer.

COL·LABORACIÓ ARRAN DE LA PANDÈMIA

Von Baumbach ha subratllat que la pandèmia ha ensenyat a la indústria la importància de col·laborar, cosa que s'ha fet "com mai abans", i ha demanat a les autoritats reguladores i els polítics que pensin de la mateixa manera.

El directiu també ha destacat que Boehringer Ingelheim vol que els vegin com un soci "competent i en el qual es pot confiar" en la recerca.

PERSPECTIVES PER AL 2021

De cara al 2021, Von Baumbach augura que la pandèmia "continuarà significant un desafiament" i que pujarà la pressió dels preus en els mercats clau de l'empresa, tot i que preveu un lleuger increment de les vendes.

Si les vacunes que s'han aprovat i altres medicaments que encara s'estan desenvolupant contribueixen a frenar la covid-19, esperen un fort creixement general del mercat de productes farmacèutics amb recepta; i, d'aquesta manera, per al 2021, un lleuger augment interanual de les vendes netes en termes comparables.

RESISTÈNCIA BACTERIANA ALS ANTIBIÒTICS

A més, Von Baumbach ha explicat que l'empresa no només preveu treballar en camps com la covid-19 i l'oncologia.

També ho volen fer en "el gran problema de salut del futur": la resistència bacteriana als antibiòtics, una amenaça sobre la qual considera imprescindible trobar-hi una resposta ràpidament.

ESPANYA, "SITE ESTRATÈGIC"

Boehringer Ingelheim aposta perquè Espanya sigui un "site estratègic a escala internacional": té seu i dues plantes a Sant Cugat (Barcelona), té més de 1.600 col·laboradors de més de 30 nacionalitats i --destaca-- amb una plantilla formada per un 52% de dones i un 48% d'homes (53,5% dones en càrrecs directius).

L'activitat a Espanya està focalitzada a generar valor, i defineix un compromís amb la protecció del medi ambient, renovant processos logístics que permetin produir amb la mateixa efectivitat, però que minimitzin l'impacte negatiu sobre l'entorn.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés