Publicat 01/02/2018 17:55

Blanca Sorigué, primera dona a ocupar la direcció general del CZFB

Blanca Sorigué, Jordi Cornet i Anton Ferré
CZFB

Dirigirà el projecte 4.0, que requerirà una inversió global de 30 milions

BARCELONA, 1 febr. (EUROPA PRESS) -

El delegat especial de l'Estat al Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB), Jordi Cornet, ha reestructurat l'organigrama i ha nomenat directora general Blanca Sorigué, convertint-se en la primera dona a ocupar aquesta responsabilitat en la història d'aquesta entitat centenària.

Així, Sorigué, que fins ara era directora d'Expansió Internacional i directora del Saló Internacional de la Logística (SIL), tindrà com a repte dirigir la nova etapa que afronta el CZFB, que vol ser catalitzador de la transformació productiva cap a la indústria 4.0, ha informat en un comunicat aquest dijous.

El projecte d'indústria 4.0 se situarà en terrenys i dependències del Consorci al polígon de la Zona Franca de Barcelona i comptarà amb socis tecnològics i empresarials per disposar de la màxima efectivitat en xarxa i optimitzar les possibilitats de creixement i implantació industrial.

Malgrat que en una primera fase l'acceleradora se situarà a la pròpia seu del CZFB, ja es treballa en concursos públics per a aquest projecte de construcció de naus per a la indústria 4.0 i pimes, un complex que se situarà al cor de la Zona Franca, en la cantonada del carrer 3 amb el carrer A, ocupant dos espais que sumen 43.000 metres quadrats en la parcel·la de l'antiga factoria Seat.

El projecte compta amb una inversió inicial per aquest 2018 de 10 milions d'euros i el conjunt la inversió requerida estarà entre els 25 i 30 milions.

A més, i fruit d'aquesta nova estratègia, el secretari general, Anton Ferré, que també forma part de l'alta direcció, comptarà amb un director de 4.0, una vacant que actualment està en procés extern de selecció a través d'una empresa de captació de talent.

El Consorci ha destacat que aquesta reorientació es produeix en un moment "especialment crucial" en el qual la indústria ha recuperat protagonisme com a motor d'exportació, precisa reforçar les infraestructures tecnològiques cap a una producció industrial digitalitzada i en el qual les empreses compten amb recursos per a la inversió en béns d'equip.

Contingut patrocinat