Actualitzat 08/05/2022 13:51

Blackman (ISE) preveu que el saló generi un impacte de 215 milions a Barcelona aquest any

El director general de l'ISE, Mike Blackman
David Zorrakino - Europa Press

Assegura que les edicions del 2022 i 2023 serviran per saber "si Barcelona és el lloc correcte"

BARCELONA, 7 maig (EUROPA PRESS) -

El director executiu de l'Integrated Systems Events (ISE), Mike Blackman, ha augurat que l'edició del 2022, que se celebrarà del 10 al 13 de maig al recinte Gran Via de la Fira de Barcelona, generarà un impacte econòmic de 215 milions d'euros a la ciutat.

En una entrevista a Europa Press, Blackman ha assegurat que no serà fins el 2023 quan l'esdeveniment celebri "una edició normal", després d'un 2021 marcat per la pandèmia, i ha reafirmat que el 2026 l'impacte econòmic podrà ascendir als 500 milions.

Ha assegurat que el comerç i els negocis, inclosos els hotels, els restaurants, els taxis, els treballadors de la Fira i les companyies organitzadores d'esdeveniments, es beneficiaran econòmicament dels dies de congrés.

I ha explicat que, quan el congrés se celebrava a Amsterdam, moltes companyies del sector es van instal·lar a Holanda, la qual cosa creu que també pot passar a Barcelona, amb el corresponent impacte per a l'economia de la ciutat.

VEURE "SI BARCELONA ÉS EL LLOC CORRECTE"

D'altra banda, ha explicat que l'ISE comprovarà en les edicions del 2022 i del 2023 "si Barcelona és el lloc correcte" per acollir l'esdeveniment, que hi té contracte fins al 2024, però ha valorat el suport que ha rebut del govern municipal d'Ada Colau i Jaume Collboni.

Ha condicionat la permanència de l'esdeveniment a la ciutat al funcionament de la institució firal, al suport de la ciutat, i al fet que els hotels mantinguin les habitacions "a preus raonables", entre d'altres.

En aquest sentit, preguntat per l'estat de les negociacions per renovar el contracte amb la ciutat més enllà del 2024, ha explicat que està en converses amb la Fira de Barcelona, i que l'ampliació del pavelló de la Gran Via a l'Hospitalet de Llobregat (Barcelona) és "absolutament necessària".

"Veig que creixerem. I creiem que aquest creixement a llarg termini pot superar la capacitat de Fira Gran Via. En aquest cas, tenir un nou pavelló es fa necessari. I és un altre factor que ens ajuda a nosaltres i al Mobile World Congress (MWC) a formalitzar un compromís a llarg termini amb la ciutat", ha explicat.

"NO SERÀ LA MÉS GRAN"

De fet, aquest any l'ISE ha perdut la participació de companyies xineses i asiàtiques, que no poden viatjar a causa de la covid-19, per la qual cosa aquesta edició "no serà la més gran": en una edició normal, el saló havia arribat a acollir fins a 1.400 expositors, però en aquesta només en seran 800.

Tot i que ha explicat que hi haurà una versió digital de l'ISE, en la qual es retransmetran les conferències, no serà tan completa com en els anys de pandèmia, perquè clients i expositors "estan esperant a retrobar-se", a descobrir les novetats del sector i a celebrar un congrés junts i de manera presencial.

IGUALAR L'MWC

Blackman no confia a arribar a registrar la mateixa xifra d'assistents que l'MWC 2022 --60.000--, però sí que creu que poden arribar als 50.000, una xifra que es queda lluny de l'obtinguda el 2019, l'any previ a la pandèmia, quan va ser de 85.000.

No obstant això, ha augurat que en un futur l'ISE podria "igualar o superar" l'MWC en termes de participació, ja que abasta més sectors i creu que l'audiovisual té potencial per créixer molt més, en les seves paraules, però no serà en aquesta edició.

RÚSSIA HI PARTICIPARÀ

Preguntat per si Rússia participarà al congrés, ha respost que sí: "Nosaltres no comprovem els passaports de la gent que ve. Què faríem, si no, amb els russos residents a Barcelona? Els diem que no poden venir? Seria una tasca impossible", ha argumentat.

A més, ha afirmat que molts ciutadans russos no estan acord amb les polítiques del seu govern, que han derivat en la guerra a Ucraïna, i creu que no seria just "penalitzar-los".

SECTOR "FORT" A CATALUNYA

Ha celebrat que el sector audiovisual català és "fort i està creixent", especialment els negocis de 'live experience', i ha destacat l'ecosistema de start-ups, a banda del suport que Catalunya té del seu govern, en les seves paraules.

Tanmateix, creu que hi ha diversos negocis que han patit molt financerament, que s'han de recuperar, reiniciar i reinventar, i crear un nou portafolis i atraure nous clients, cosa que "no passarà d'un dia per l'altre".

Contingut patrocinat