Publicat 27/11/2015 10:17

El Black Friday engega la campanya de Nadal a Espanya amb grans descomptes

Amazon, El Corte Inglés, Inditex, Cortefiel o eBay s'apunten a les ofertes

MADRID, 27 nov. (EUROPA PRESS) -

Grans magatzems, firmes de moda i importants companyies de distribució i moltes empreses engeguen la campanya de Nadal a Espanya amb la celebració del Black Friday des d'aquest divendres i durant tot el cap de setmana en la majoria dels casos, amb grans descomptes per aprofitar la recuperació del consum, en què es presenta com la millor campanya després de la sortida de la crisi.

El Black Friday, que va desembarcar a Espanya fa un parell d'anys i s'ha consolidat al mercat nacional, és el dia que engega oficialment les compres nadalenques als Estats Units, on els comerços posen en oferta molts dels seus productes per incentivar el consum al començament de la campanya de Nadal.

En concret, les vendes en línia durant la campanya del Black Friday i el Cyber Monday, que durarà des d'aquest divendres fins al 30 de novembre, arribaran als 1.172 milions d'euros a Espanya, un 10,6% més que el divendres negre anterior, segons l'estudi fet per l'Associació Espanyola de l'Economia Digital (Adigital).

L'anàlisi destaca que el Black Friday d'aquest any representarà un 6,4% del total del consum en línia al mercat nacional.

Per la seva banda, Seur ha subratllat l'imparable creixement de les compres en línia al mercat nacional, on estima que en aquests dies es realitzaran més d'un milió d'enviaments.

Per la seva banda, el gegant del comerç electrònic Amazon celebra el Black Friday al llarg de vuit dies consecutius, en els quals penjarà a la seva plataforma més de 3.500 ofertes, set vegades més que l'edició passada, per als clients que vulguin començar ja amb les seves compres nadalenques amb descomptes.

"Durant el Black Friday de l'any passat vam vendre al voltant de quatre vegades més que qualsevol altre divendres", ha explicat François Nuyts, director general d'Amazon.es, en declaracions a Europa Press.

MÉS CATEGORIES

A més, aquest any per primera vegada el Black Friday, al costat dels productes habituals, incorporarà més categories, com alimentació o bellesa. Una ampliació del dossier avalada pel creixement d'aquest fenomen a Espanya ja que és, després del Regne Unit, el país d'Europa on aquesta data és més important pel que fa a impacte en vendes.

També se sumen a aquesta exhibició d'ofertes les firmes de moda Inditex i Blanco, que oferiran descomptes aquest divendres tant a les seves botigues físiques a Espanya com al web, segons han informat les companyies.

Per la seva banda, el Grup Cortefiel ha confirmat que tindrà ofertes i descomptes a les seves marques Springfield, Women'Secret, Cortefiel, Pedro del Hierro i Fifty Factory.

El Corte Inglés s'uneix per tercer any consecutiu a aquesta jornada amb descomptes de fins al 60% per facilitar als clients les compres de Nadal de dijous a diumenge, on una de les novetats és Viatges El Corte Inglés, que se suma a aquesta jornada regalant al client 100 euros per descomptar al seu proper viatge.

eBay, la plataforma de compravenda, s'estrena a Espanya amb la seva primera campanya de Black Friday amb ofertes en una selecció de productes de les seves botigues i venedors d'electrònica, casa i jardí, esport i moda de tot el món des del dijous 26 de novembre fins al dilluns 30 de novembre, data que coincideix amb el Cyber Monday.

A més, Groupon.es, el web dedicat a la venda de cupons en línia, ha apostat per triplicar la durada dels descomptes de Black Friday, oferint un 25% de descompte extra a les seves ofertes locals i un 10% de descompte extra a viatges durant el 25, 26 i 27 de novembre, mentre que la cadena d'òptiques Alain Afflelou oferirà aquest divendres a tots els clients de la companyia descomptes del 50% en muntures graduades.

Les llars espanyoles es mostren optimistes amb vista a aquesta campanya nadalenca, ja que s'espera una despesa de mitjana de 684 euros per Nadal, fet que suposa gairebé un 9,8% més que no tenia previst l'any passat, segons les dades de l'estudi de consum nadalenc 2015 elaborat per Deloitte.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés