Actualizado 22/10/2015 16:42

Biid i Barcelona impulsen una tecnologia d'identificació mòbil amb vocació internacional

El consejero delegado de Biid, Carles Grau
EUROPA PRESS

BARCELONA, 10 abr. (EUROPA PRESS) -

L''startup' catalana Biid i l'Ajuntament de Barcelona estan impulsant una tecnologia d'identificació segura i que permet signar electrònicament des de dispositius mòbils sense necessitat d'elements addicionals de programari, maquinari, contrasenyes ni claus temporals.

El conseller delegat de Biid, Carles Grau, ha presentat públicament aquest divendres la tecnologia al Mobile World Centre, i ha explicat que la seva voluntat és "revolucionar la indústria mòbil i ser líder global en identificació digital i seguretat en el mòbil".

Biid simplifica l'ús dels certificats digitals aprofitant la capacitats biomètriques dels mòbils (com a reconeixement de l'empremta dactilar, de la veu o de l'iris), i està pensada per integrar-se en les apps d'administracions públiques i empreses.

Va dirigida especialment a facilitar les gestions i pagaments electrònics amb les administracions --incloent des de tràmits a salut i educació--, el sector de banca i assegurances, i el comerç en línia, i també pot substituir les targetes d'accés a recintes, i identificar l'usuari en transaccions realitzades mitjançant telefonades.

CREIXEMENT

Biid va ser fundada el juliol del 2014 i va estar present al Mobile World Congress 2015, i aquest any preveu una ampliació de capital de tres a cinc milions d'euros i signar el seu primer contracte internacional durant el segon semestre.

Ha iniciat contactes amb empreses de França, Anglaterra, Països Nòrdics, els Estats Units i l'Amèrica Llatina, i els mercats en els quals veu més potencial a curt termini són els del nord d'Europa i d'Amèrica.

A nivell nacional, Biid ha estat seleccionada per l'Ajuntament de Barcelona de la mà de Firmaprofesional per a futurs serveis d'identitat mòbil a través del projecte MobileID Barcelona.

El gerent de Recursos de l'Ajuntament de Barcelona, Joan Angulo, ha emmarcat el projecte en l'aposta municipal per la multicanalitat de les relacions amb els ciutadans: presencial, telefònica i en línia, sempre amb una interacció de manera segura, i ha celebrat que amb la garantia de la seguretat en el mòbil es poden agilitar molts tràmits.

Ha posat l'exemple del padró municipal, que des de fa uns mesos es pot rebre en el mòbil en 20 segons si l'usuari té un certificat d'identitat digital, i ha avançat que "en tres o quatre mesos" els ciutadans podran utilitzar el mòbil per accedir a alguns equipaments.

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés