BARCELONA 27 juny (EUROPA PRESS) -
Beton Catalan S.A., la filial espanyola de CRH, ha implantat tecnologia de graf per produir els seus formigons d'altes prestacions després d'un acord amb Graphenano Smart Materials per reduir "de manera significativa" les emissions de CO2.
El director de Qualitat de l'empresa, Alberto Arenillas, ha subratllat que amb l'additiu de graf es poden reduir les quantitats nominals del ciment utilitzat per produir els formigons i fins i tot "canviar a un ciment amb menys petjada de carboni, millorant-ne les prestacions", ha informat la companyia en un comunicat d'aquest dilluns.
Ha destacat els "clars avantatges mediambientals, reduint la petjada de carboni del formigó" que implica la innovació tecnolgica, ja incorporada a les plantes de producció.
L'empresa ha valorat que l'aplicació d'aquest additiu "aporta una millora de les prestacions tant mecniques com de durabilitat" i ha recalcat el seu fort carcter d'innovació.
"L'objectiu de Beton Catalan i CRH és oferir a la societat un formigó neutre en carboni el 2050, en línia amb els objectius climtics globals", ha asseverat la companyia.