Actualitzat 06/05/2009 10:12

Bernanke confia en una lenta recuperació a final del 2009

REUTERS

WASHINGTON 6 maig (EUROPA PRESS) -

El president de la Reserva Federal dels EUA (Fed), Ben S. Bernanke, va reiterar la seva confiança que l'economia dels EUA experimenti una certa recuperació a final d'aquest any, tot i que va augurar que aquesta només es produirà de manera "gradual" i "lentament", sempre que es restauri l'estabilitat del sistema financer, ja que una recaiguda podria amenaçar l'incipient recuperació.

En la seva intervenció ahir davant del Comitè Econòmic Conjunt de la Cambra de Representants i el Senat, el màxim responsable de la política monetària estatunidenca va assenyalar que les últimes dades suggereixen certa alentiment en el ritme del deteriorament de l'economia i una estabilització de la demanda.

"Continuem esperant que l'activitat econòmica toqui fons per recuperar-se després a finals d'aquest any, ja que el mercat immobiliari comença a estabilitzar-se i s'alentirà en els pròxims trimestre l'acusada liquidació d'existències", va afirmar Bernanke.

Tot i això, el president de la Fed va advertir que aquest pronòstic assumeix la progressiva recuperació del sistema financer, de manera que "una recaiguda en les condicions financeres representaria una amenaça significativa per a l'activitat econòmica i podria frenar l'incipient recuperació".

D'aquesta manera, Bernanke va posar èmfasi que la recuperació serà "gradual" i va reconèixer que les empreses continuaran mostrant cautela a l'hora de fer contractacions pel que va assumir que la taxa d'atur podria mantenir-se a nivells elevats fins i tot tot i que es reprengui el creixement econòmic.

D'altra banda, el seu pronòstic respecte a l'evolució dels preus va tornar a demostrar la confiança del president de la Fed que la inflació continuarà "baixa" i podria prolongar la seva tendència en els pròxims mesos, tot i que ha apuntat que les expectatives d'inflació es mantenen "relativament estables", cosa que podria limitar els descensos.