Actualitzat 23/03/2018 14:07

Bermúdez de Castro vaticina que el 155 s'estendrà "molt més enllà del 15 de juliol" si no hi ha president en dos mesos

 Roberto Bermúdez De Castro Compareix En El Senat Per l'Article 155
EUROPA PRESS

MADRID 23 març (EUROPA PRESS) -

El secretari d'Estat d'Administració Territorial, Roberto Bermúdez de Castro, vaticina que l'aplicació de l'article 155 de la Constitució a Catalunya s'estendrà "molt més enllà del 15 de juliol" si no hi ha nou president de la Generalitat en els propers dos mesos i cal convocar eleccions, ja que estarà vigent fins que es conformi un Govern que tingui tots els seus consellers nomenats.

"Amb noves eleccions, tindríem 155 fins a mitjan juliol i, lògicament, es manté no fins al 15 de juliol sinó fins que hi hagués nou Govern i tingués tots els consellers, amb la qual cosa s'estendria molt més enllà del mes de juliol", ha explicat en declaracions a la Cadena Ser recollides per Europa Press.

Bermúdez de Castro ha incidit que això és "una situació absolutament extraordinària".

"El 155 és un fet puntual que ha d'acabar com més aviat millor i perquè acabi, ha d'haver-hi un Govern legal", ha assenyalat.

Segons ha apuntat, "el que han de fer d'una vegada per sempre els partits que van tenir la majoria és formar un Govern que compleixi amb la llei i deixar-se de jocs per intentar posar en dificultats el Govern d'Espanya".

D'altra banda, ha assenyalat que no hi ha contacte entre el Govern central i el diputat de JxCat Jordi Turull, que va tractar sense èxit de ser investit president de la Generalitat aquest dijous i que està a l'espera de rebre l'ordre de processament que dicti en el seu cas el jutge del Tribunal Suprem Pablo Llarena.

"He parlat amb ell un parell de vegades i va ser quan els atemptats", ha assenyalat Bermúdez de Castro, que ha assegurat que no ha tornat a parlar amb ell.

En aquest context, entén que l'oferta de diàleg expressada per Turull durant el seu discurs d'investidura, es va fer "més en un plànol personal, amb vista al que li pugui succeir" a nivell judicial aquest divendres, "que en un plànol polític".

Bermúdez de Castro ha assenyalat que quan existeixi un govern legal a Catalunya, "dins de l'Estatut i dins de la Constitució", el Govern central mantindrà diàleg "com amb qualsevol govern autonòmic".

"Aquí hi ha un document que va presentar Artur Mas amb més de 45 punts de reivindicacions que està molt treballat i que lògicament es pot treballar", ha comentat sobre aquest tema.

Quant a les ordres de processament del jutge Llarena, s'ha limitat a apuntar que "l'Estat, com el conjunt d'espanyols entén que el que va a succeir aquest divendres és un pas més en l'Estat de Dret en un processament judicial que està obert".

"Quan un grup de persones es posen al marge de la llei, l'Estat reacciona", ha postil·lat.

En aquest sentit, ha assenyalat que la mesura de la qual el Govern espanyol està "més satisfet" és haver acudit al Constitucional quan Carles Puigdemont es va presentar com a candidat a la Generalitat.

"Amb aquest punt de partida s'ha aconseguit anar cap a un Govern legal i anar cap a un Govern en un futur constitucional a Catalunya", ha assegurat.

Contingut patrocinat