Actualitzat 02/04/2015 12:41

BComú recapta 5.600 euros en 24 hores a través de micromecenatge per a la seva campanya

Ada Colau en la Barceloneta
Foto: EUROPA PRESS

BARCELONA, 2 Abr. (EUROPA PRESS)

Barcelona En Comú (Bcomú) ha recaptat 5.600 dels 80.000 euros que pretén aconseguir en un mes per a la seva campanya electoral a les municipals en les primeres 24 hores d'ençà que dimecres iniciés la iniciativa de micromecenatge a través de la seva pàgina web.

   En declaracions a Europa Press, la líder de BComú, Ada Colau, ha considerat que les primeres xifres de la campanya de finançament col·lectiu demostren la implicació de la gent amb el projecte que defensen: "Estem molt contents amb aquesta acció voluntària. La nostra força és la força de la gent, del carrer".

   La campanya preveu donacions que vagin des dels deu euros fins als 5.000 amb regals simbòlics com xapes, adhesius, postals i samarretes, i pretén arribar als 80.000 euros en poc més d'un mes --el límit per participar finalitza el 7 de maig--.

   La participació està lligada a la pàgina web de la formació en què un vídeo explica que BComú vol guanyar Barcelona i que, si bé "guanyar no té preu, sí que té costos".

   "Ells tenen tots els recursos però nosaltres tenim un gran poder: Que som majoria. Si tots col·laborem, si sumem esforços, el canvi és imparable", continua.

   Colau ha recordat que al web es desgrana a què es destinaran totes les despeses: A un mailing perquè els ciutadans puguin rebre la nostra proposta, a cartelleria, actes públics, entre d'altres.

   Aquesta és la segona campanya de finançament de la formació que en la seva presentació ja va anunciar que, per principis, no demanaria cap crèdit a un banc: "Es tracta de preservar la independència del partit", ha aclarit Colau que ha sostingut que, per poder-ho fer, la seva formació considera que no es poden tenir deutes.

   La primera, que va començar el 16 de març, consisteix en una campanya de micropréstecs que encara està en marxa, on els participants poden aportar quantitats des dels 500 euros fins als 10.000, que es tornaran després de les eleccions i que té com a objectiu recaptar 150.000 euros.

AJUST DE DESPESES

   Les dues campanyes han de sumar 230.000 euros, quantitat que la formació que capitaneja Colau considera suficient per portar el seu equip fins al consistori: "Estem demostrant que es pot fer política d'una altra manera".

   Conscient de les característiques de la resta de campanyes que competiran a la carrera electoral en els comicis del 24 de maig, Colau ha assumit que la seva serà la més austera, però s'ha reafirmat en les seves possibilitats: "No tenim por que altres campanyes tinguin més diners que nosaltres".

   Per a Colau, la resta de partits saben que existeix una crisi de credibilitat i legitimitat per part dels ciutadans cap als polítics i que, malgrat que la majoria de partits "parlen tot el temps de transparència i de regeneració, una cosa és dir-ho i una altra fer-ho".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés