MADRID 16 des. (EUROPA PRESS) -
El Consell de Govern del Banc Central Europeu (BCE) ha decidit elevar de manera temporal les seves compres d'actius el 2022 perqu considera "necessria" l'acomodació monetria per estabilitzar la inflació en el seu objectiu del 2% a mitj termini, segons ha informat l'organisme.
Mentre que el programa de compra d'emergncies contra la pandmia (PEPP) finalitzar el mar del 2022, durant els sis mesos següents el BCE elevar les compres a l'empara del seu programa estndard de compra d'actius (APP).
L'institut emissor ha mantingut sense canvis els tipus d'inters de referncia per a les seves operacions de refinanament en el 0%, mentre que la taxa de facilitat de dipsit continuar en el -0,50% i la de facilitat de préstec en el 0,25%.