Publicat 09/05/2024 16:44

El BBVA est disposat a assumir el possible risc reputacional si l'OPA sobre el Sabadell no tira endavant

Archivo - El president del BBVA, Carlos Torres
H.Bilbao - Europa Press - Archivo

MADRID 9 maig (EUROPA PRESS) -

El president del BBVA, Carlos Torres, ha afirmat aquest dijous que estar "molt orgullós" d'haver intentat la fusió amb Banc Sabadell, en cas que l'oferta pública d'adquisició (OPA) no sigui aprovada pels accionistes de l'entitat catalana, i que la seva entitat, el seu equip i ell mateix estan disposats a assumir-ne el possible risc reputacional.

"Si finalment els accionistes del Sabadell decideixen que no és el camí, també estarem molt orgullosos d'haver-ho intentat i per res del món hi haur penediment, no tindrem dubtes del que hem fet", ha afirmat el president del BBVA en una roda de premsa per explicar els termes de l'OPA de carcter hostil que ha presentat al mercat.

Ha defensat que arran del rebuig a l'oferta "amistosa" de la setmana passada, la posició "fcil" hauria estat abandonar el projecte. "Per no és pel que ens paguen. Tenim la responsabilitat de defensar els interessos dels nostres accionistes i, en aquest sentit, el que exigeix la situació en una operació que té un atractiu enorme per a tots és presentar-la als accionistes de Banc Sabadell perqu decideixin", ha assegurat.

En cas que aquests accionistes decideixin que l'operació no té inters per a ells, el BBVA assenyala que si es genera un dany reputacional, "benvingut sigui", en referncia al fet que creu que el banc confia que fa el més correcte.

"Estem disposats, aquest equip, aquest consell, per descomptat aquest president, a assumir el risc reputacional, si és que es produeix, per haver intentat una operació que té molt sentit. Ningú no en té assegurat l'xit, per el camí fcil és no intentar-ho", ha continuat.